برداشت یونجه آبی با تولید 15هزار تن علوفه خشک از اراضی شهرستان ارسنجان پایان یافت

 سرپرست واحد زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان افزود: درسال  جدیدبرداشت یونجه آبی با سطح زیر کشت به میزان 1170 هکتار و میزان تولید 15210 تن علوفه خشک یونجه در ارسنجان به پایان رسید.
سعید خرمی اظهار  کرد: کشت یونجه با هدف افزایش تولید علوفه و برای جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ آب در کشتزار‌های کم بازده منطقه انجام می‌شود
وی با بیان اینکه زراعت یونجه تاثیر بسزایی در برقراری تناوب زراعی و تولید پایدار و اصلاح ساختمان خاک و افزایش باروری و حاصلخیزی آن دارد گفت: ارقام مورد کشت در منطقه از نوع رقم بمی، رنجر آمریکایی و همدانی می‌باشد. وی تصریح کرد: گیاه یونجه به عنوان ملکه گیاهان علوفه‌ای، قابلیت تولید محصول بالایی را در دامنه وسیعی از نظر خاک و شرایط اقلیمی دارد همچنین یونجه ۱.۵ برابر بیشتر از غلاتی مانند گندم و ذرت پروتئین دارد.
خرمی گفت: تولید این میزان علوفه، نقش مهمی در ظرفیت سازی و کاهش فشار دام برعرصه‌های مرتعی و رفع کمبود علوفه به خصوص در بخش مراتع روستایی به همراه دارد
خرمی در پایان عنوان کرد:کشاورزان این شهرستان با استفاده از کودهای ریز مغذی و کودهای کامل توانستند عملکرد 13000 کیلوگرم در هکتار نسبت به سال قبل در هکتار 5 درصد افزایش عملکرد داشته باشند. 
 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=21902

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *