آشنایی زنان روستایی خرم بید با استانداردهای تولید محصول گواهی شده

d0c22154 ce8d 4b3f a087 76503c66c4f4

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خرم بید گفت:  طرح آشنایی زنان روستایی و عشایر با استانداردهای تولید محصولات گواهی شده با مساعدت مدیریت هماهنگی ترویج و واحد امور زنان روستایی سازمان جهادکشاورزی فارس در یک هکتار مزرعه سیب زمینی متعلق به یکی از زنان روستای نظرآباد بنگشت این شهرستان اجرا شد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان خرم بید، آرش خسروانی با اشاره به نقش بی بدیل زنان روستایی در تعیین الگوی مصرف و بهبود تغذیه خانواده که موجب سلامتی و حفظ محیط زیست در جوامع محلی می شود تصریح کرد: در  این مزرعه الگویی علاوه بر تولید کننده اصلی، قریب به ۳۰ نفر از زنان روستایی نیز آموزش دیدند؛ ضمن اینکه در فرایند اجرای این طرح آنها با نحوه مصرف صحیح آب و تغذیه خاک نیز آشنا شدند.
به گفته وی؛ نمونه برداری محصول توسط کارشناس شرکت بازرسی مربوط انجام و به آزمایشگاه مورد تایید در این حوزه ارسال و سپس از نظر  باقیمانده سموم و نیترات بررسی که منجر به صدور گواهی محصول استاندارد شد.
او خاطرنشان کرد: این طرح با هدف توان افزایی زنان روستایی، از سوی وزارت جهادکشاورزی با همکاری معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، در کشور و از سال 1396 در فارس به اجرا درآمد که خرم بید از جمله شهرستان های پیشرو در زمینه اجرای آن بوده است.
خسروانی ابرازکرد:  فرهنگ سازی در مورد مزیت های تولید و مصرف محصولات گواهی شده، سلامت منابع آب و خاک، کاهش مصرف نهاده های شیمیایی و راه اندازی جریان فرهنگی  برای تقویت گفتمان تولید محصولات استاندارد در درون خانواده و جامعه روستایی از دیگردستاوردهای کیفی این طرح به شمار می آید.

 
 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24000

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *