ایجاد 320 اشتغال جدید در بخش کشاورزی خرم بید

anoosha kiandis آنوشا کیاندیس 6

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید گفت: در پنج ماه نخست امسال 320 فرصت شغلی جدید در بخش کشاورزی این شهرستان ایجاد و در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است .

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید آرش خسروانی اظهار کرد:سهمیه 320 نفری ابلاغی برای ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی این شهرستان تا کنون بطور کامل محقق شده است و از تمامی اشتغال های ایجاد شده 97 فرصت شغلی دائم و 223 فرصت شغلی موقت است، زیر بخش باغبانی با 108 فرصت شغلی جدید،  رکورددار اشتغال زایی در بخش کشاورزی این شهرستان است و زیر بخش صنایع تبدیلی و غذایی با 50 فرصت شغلی دائم جدید در مرتبه بعدی قرار دارد .

وی با بیان اینکه ایجاد فرصت های شغلی جدید برای زنان روستایی و خانه دار از اهداف مدنظر جهاد کشاورزی است افزود: در زیر بخش آموزش، ترویج و زنان روستایی 42 فرصت شغلی دائمی ایجاد شده است که در این بخش از بالاترین رکورد برخوردار است .

وی از حوزه های زراعت، آب و خاک ، مکانیزاسیون، امور دام، شیلات بعنوان دیگر زیر بخش های کشاورزی اشتغال زا یاد کرد.

خسروانی با دعوت از سرمایه گذاران برای ایجاد صنایع کشاورزی نظیر سردخانه دو منظوره، بسته بندی حبوبات و خشکبار گفت: در صورت ایجاد صنایع در بخش کشاورزی قطعاً شاهد جهش در حوزه اشتغال و افزایش درآمد خانوارهای این شهرستان خواهیم بود.با توجه به اراضی حاصلخیز، خرم بید ظرفیت مستعدی برای تولید محصولات کشاورزی جهت صنایع تبدیلی و غذایی و اشتغالزایی دارد که باید از این توانمندیها به نحو مطلوب استفاده کرد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24001

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *