توسعه کشت انار واندرفول در داراب

۲۰۲۰۱۱۰۸ ۱۰۲۳۰۰

توسعه کشت انار واندرفول در داراب

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان از توسعه کاشت انار واندرفول در شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان ومدیریت جهاد کشاورزی شهرستان داراب، احمد رضا صالحی؛ سطح زیر کشت انار شهرستان 2450 هكتاراعلام نمود و افزود: سالانه بیش از 50 هزار تن محصول، از باغات انار شهرستان تولید می گردد.

احمد رضا صالحی؛ افزود: به منظور بالا بردن تولید در واحد سطح، تغییر ارقام موجود درشهرستان و اقتصادی نمودن کشت این محصول، سال 1396 تعداد 200 اصله نهال انار واندرفول درمنطقه بختاجرد باغ عبدالرضا کی منش کشت گردید و خصوصیات کمی و کیفی این رقم درسه سال اخیر مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت که در مجموع می توان نتیجه گرفت این رقم رشد و سازگاری مطلوبی در شهرستان دارد.

صالحی؛ مهمترین ویژگی های این رقم را داشتن تاج بسته، پوست نیمه ضخیم، بسته بودن گلوگاه میوه نسبت به سایر ارقام، میوه بسیار پرآب و دارای هسته ریز و نرم و رنگ آریل از قرمز تا قرمز تیره عنوان نمود و افزود: خصوصیات این رقم انار باعث شده نسبت به آفتاب سوختگی، کرم گلوگاه و ترکیدگی میوه، مقاومتر از برخی ارقام موجود در شهرستان باشد.

وی ؛ تصریح کرد: به منظور توسعه کشت این رقم در شهرستان، تعداد 10000 اصله نهال در نهالستان عبدالرضا کی منش تولید شده است.

ایشان؛ یکی از مهمترین مشکلات ارقام موجود در شهرستان که در سال جاری خسارت زیادی به باغداران وارد شده را ترکیدگی میوه انار، به علت داشتن پوست نازک، عنوان نمود و افزود: امیدواریم با توسعه کشت چنین ارقامی بتوانیم این مشکل را مرتفع و به اقتصاد باغداران منطقه کمک نماییم.

۲۰۲۰۱۱۰۸ ۱۰۲۴۴۶

انار

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25190

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *