اولویت کشت بر روی پشته های بلندو عریض برای افزایش کمی و کیفی تولید

سرپرست  مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان اظهار کرد : امروزه توجه به مکانیزه کردن امور کشاورزی و بهره گیری از تکنولوژیهای نوین در مراحل مختلف تولیدودر جهت افزایش تولید امری ضروری است. 
 سید ناصر حسینی افزود: سامانه کشت روی بسترهای بلند یا برآمده مدرن ترین روشی است که در کشورهای پیشرفته اجرا می‌شود. 
 وی در خصوص این روش، اظهار کرد: در این روش بذر بر روی پشته های بلند و عریض کاشته می شود که سامانه کشت روی بسترهای بلند، بازدهی اقتصادی را افزایش می‌دهد. بنابر این امر کشت گندم به روش پشته ای در سال زراعی جاری در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قراردارد.
 
این مقام مسئول در ادامه  بیان کرد : در راستای توسعه کشت روی پشته های بلنددر شهرستان، اولین دستگاه ریزکاشت کودکار 20 ردیفه، تولیدی شرکت ماشین برزگر همدان از محل تسهیلات خرید اعتباری مکانیزاسیون با قیمت 700‪ میلیون ریال که توسط یکی از کشاورزان پیشرو خریداری گردیده  وجهت کاشت گندم بر روی پشته های بلند آماده گردید. ‬
وی در پایان  تصریح کرد : سهولت و سرعت آبیاری،کاهش 20 درصدی مصرف آب نسبت به شیوه سنتی، کاهش 25 درصدی مصرف بذر ، یکنواختی در سبز شدن مزرعه وحفظ تراکم مناسب ، کاهش خطر خوابیدگی و کاهش بیماری، از جمله مزایای این شیوه جدید کشت گندم می توان عنوان کرد. همچنین پیش بینی می شود عملکرد مزارع گندم به روش پشته کاری 15درصد نسبت به شیوه سنتی افزایش یابد. 
 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=21914

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *