اهمیت،جایگاه و کارکردهای صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان ارسنجان

تشكيل صندوق هاي غيردولتي حمايت از توسعه بخش كشاورزي با مشاركت توليدكنندگان و سرمايه آنان در كنار كمك دولت (شركت مادر تخصصي) به عنوان زير ساخت با ماهيت و كاركرد موسسات مالي- اعتباري از جمله گام هاي تقويت سرمايه اجتماعي به شمار مي رود.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان طی برگزاری  مجمع عمومی فوق العاده با حضور سهامداران صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی ارسنجان اظهار کرد : اهمیت سرمایه گذاری و نظام تامین مالی و اعتباری در بخش کشاورزی از اصلی ترین مولفه های توسعه کشاورزی است؛
سید ناصر حسینی با بیان این که این صندوق ها با تامین، تجهیز و تخصیص بهینه منابع و به کارگیری الگوهای مطلوب به محلی مطمئن برای تبلور تفکر و عمل در راستای تحقق توسعه پایدارو  بستری قانونی برای ماندگاری منابع مالی در توسعه پایدار کشاورزی هستند، تاکید کرد: سوق دادن اعتبارات و یارانه های تولید برای تقویت سرمایه صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی موجب پایداری منابع در راستای توسعه کشاورزی و تامین امنیت غذایی کشور می شود.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد :سه عنصر اصلی اعتماد، همبستگی و مشارکت بین تولیدکنندگان و بهره برداران این بخش از اهداف اساسی صندوق هاست. سرمایه اجتماعی در صندوق ها موجب هم افزایی در توسعه بخش کشاورزی می شود که لازم است، حفظ و صیانت شود.
وی ادامه داد: مدیریت بهینه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از طریق این صندوق ها میسر است. تامین، تجهیز و تخصیص بهینه منابع برای استقرار زنجیره ارزش در بخش کشاورزی با بکارگیری مناسب از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی از رویکردهای اصلی این صندوق هاست. 
وی همچنین اظهار داشت: صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی با حضور موثر در عرصه های تامین نهاده های مورد نیاز، تولید، عمل آوری و تنظیم بازار و صادرات محصولات کشاورزی نقش اساسی در استقرار زنجیره ارزش و اجرای کشاورزی قراردادی به ایفای نقش می پردازند.
 در پایان ،  هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان ارسنجان ، گزارش بازرس و گزارش حسابرسی طی سال مالی منتهی به آذر 98 را با مدنظر قرار دادن و توجه به مشکلات سرمایه گذاری در بخش کشاورزی،، به بررسی عملکرد و بازدهی صندوق حمایت از توسعه در بخش کشاورزی این شهرستان پرداختند
لازم بذکراست  صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان ارسنجان از اسفند ماه 97 فعالیت خود را آغاز و اکنون دارای 123‪47 میلیون ریال سرمایه و تعداد 274 نفر عضو می باشد
 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=21916

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *