بررسی مشکلات واحدهای تولیدی کشاورزی با هدف رفع موانع تولید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: در سال جهش تولید و به مناسبت هفته بسیج مشکلات دو واحد تولیدی کشاورزی این شهرستان با هدف بررسی و رفع موانع و به منظور بهبود فضای کسب و کار و حمایت از تولید و تولید کنندگان با حضور مسئولین شهرستانی بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان مهدی نصیری در این بازدید میدانی با اشاره به مشکلات گلخانه داران در شرایط تحریم و کرونا عنوان کرد: تولید گلهای شاخه بریده ظرفیت خوبی از لحاظ ایجاد اشتغال و سودآوری برای تولیدکننده داشت که متاسفانه با اعمال تحریم ها دچار مشکل شد و با شیوع ویروس کرونا مشکلات این بخش از تولید مضاعف شده و به تعطیلی صادرات انجامید.

وی گفت: هم‌اکنون با توجه به پایین‌بودن تقاضا، گل و گیاه‌های تولیدی به قیمت بسیار نازل فروخته می‌شود. از سوی دیگر با توجه به خاصیت کوتاهی عمر مفید گل، میزان به‌اصطلاح دورریز گل هم افزایش قابل‌توجهی یافته است  که ضرر و زیان مضاعفی را برای تولیدکنندگان در پی دارد.

در ادامه این پایش میدانی و در بازدید از یک واحد گاوداری شیری نصیری با بیان اینکه مصرف لبنیات در شرایط کرونا کاهش یافته بیان کرد: بعضی کارخانه ها میزان دریافت شیر را کاهش داده اند و این موضوع سبب اختلال در تولید و عرضه شیر شده است و چنانچه مدیریت نشود و تولید کاهش یابد جبران آن سال ها بطول می انجامد.

فرماندار شهرستان سپیدان نیز در حاشیه این بازدیدها با بیان اینکه دولت با جدیت به دنبال رفع موانع تولید است گفت: توسعه واحدهای گلخانه ای در راستای استفاده بهینه از آب ، تولید محصولات کشاورزی با کیفیت و کاهش هزینه ها از اولویتهای اساسی شهرستان است.

این بازدید با حضور جمال جوادی جهرمی فرماندار، مهدی نصیری مدیر جهاد کشاورزی و احمد جعفری فرمانده سپاه شهرستان سپیدان انجام شد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26712

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *