توزیع رایگان بیش از 360 لیتر «عنصر مغذی روی» بین بهره برداران

  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: به منظور بهبود شرایط جوانه زنی و استقرار بهتر گیاهچه در ابتدای رشد به کشاورزان توصیه می شود از عناصر ریزمغذی بصورت بذرمال استفاده نمایند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، مهدی نصیری بیان کرد: برای ترویج استفاده از این مواد مغذی بیش از 360 لیتر عنصر ریزمغذی «روی» و مقداری کود زیستی عناصر ماکرو به صورت رایگان بین بهره برداران این شهرستان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه بذر مهمترین نهاده تولید است و نقش زیادی در افزایش عملکرد محصول دارد، عنوان کرد: کاربرد عناصر ریزمغذی بصورت بذرمال علاوه بر استقرار بهینه گیاهچه، مقاومت آن را در برابر انواع تنش های محیطی افزایش داده و با تولید بیشتر ریشه در افزایش جذب آب نیز موثر هستند.

نصیری افزود: با آزمایش هایی که در سال گذشته در سطح استان فارس انجام شده نقش عنصر روی در افزایش عملکرد گندم به اثبات رسیده است. بنابراین با توجه به افزایش قیمت کودهای شیمیایی، استفاده از کودهای بذرمال به ویژه کودهای زیستی می تواند جایگزین مناسب و مقرون به صرفه ای برای بهره برداران باشد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: در سال زراعی جاری بیش از 40 تن بذر گندم گواهی شده در اختیار کشاورزان این شهرستان قرار گرفته است.

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26710

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *