استقبال بهره برداران خفری از کاشت گل و گیاه زینتی

زینتی

بازدید مسئول ترویج و مسئول پارسل شماره 4مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خفر از مزارع گل و گیاهان زینتی و نرگس زار و مزرعه سبزی سالم در روستای کراده                  

               به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خفر ،خواجه پور مسئول ترویج و صادقی مسئول پارسل شماره 4 از مزارع تولیدی گل و گیاهان زینتی جهت فضای سبز و سبزیکاری سالم در روستای کراده و همچنین نرگس زارهای آن روستا به همراه تسهیلگر کشاورزی آن روستا حسینی بازدید کردند.  طی این بازدید خواجه پور آموزشهای لازم جهت توسعه کشت اینگونه محصولات را به کشاورز گلکار و سبزیکار ارائه نمود. وی در ادامه از مزرعه گل نرگس آن روستا بازدید نمود و توصیه های لازم جهت تغذیه و مدیریت بهتر جهت افزایش کمی و کیفی  تولید گل نرگس را به چند تن از کشاورزانی که در این زمینه فعالیت دلشتند ارائه کرد. خواجه پور در ادامه افزود: لازمه افزایش سطح زیر کشت سبزیکاری و گلکاری و همچنین کشت گیاهان دارویی در شهرستان خفر اگاه سازی و تشویق کشاورزان با همکاری مسئولین در امر بازاریابی این محصولات می باشد چرا که اگر کشاورزی بتواند در راستای تولید به سود و منفعت خوبی برسد این روند ادامه خواهد یافت و علاوه بر افرایش تولید اشتغالزایی نیز رونق پیدا می کند. وی در ادامه گفت: در زمینه تولید گل های فصلی توسط کشاورزان نیازمند حمایت ادارات دولتی و شهرداری در امر خرید اینگونه تولیدات هستیم که امیدوارم مسئولین شهرستان به این امر توجه داشته باشند و با استفاده از دسترنج کشاورزانی که در زمینه تولید گل اهتمام می ورزند فضاها و محیط های اداری را زیباسازی کنند و هم اینکه به تولیدات کشاورزی کمک قابل توجهی بنمایند. خواجه پور نیز اشاره کرد: که توسعه و تولید گل نرگس از بهترین منابع جایگزین برای صادرات نفتی می باشد که دارای ارزش بسیار بالایی هست به گونه ای که در خارج از کشور هر کیلوگرم اسانس گل نرگس 12000 دلار (معادل 300میلیون تومان) به فروش می رسد که تقریبا معادل 30 بشکه نفت خام می باشد و می طلبد که توسعه اینگونه کشتها و صنعت فرآوری آن  مورد حمایت دولت قرار گیرند و با توجه به هزینه اولیه بالای آن توسط بانک وام موردنیاز جهت کشت و کار را به کشاورزان پرداخت نماید.
صادقی مسئول پارسل نیز به شناسنامه دار نمودن و تشویق کشاورزان به اینگونه کشتها به ویژه گل نرگس و کشت سبزیجات همراه با صنایع فراوری اشاره نمود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=23468

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *