افزایش ۲۵ درصدی تولید گوشت قرمز در فیروزآباد

13990805000839_Test_PhotoN.jpg

سرپرست جهاد کشاورزی فیروزآباد از افزایش تولید گوشت قرمز فیروزآباد در سال ١٣٩٩ خبر داد و گفت: تولید گوشت قرمز امسال به ۳۳۰۰ تن رسید که رشد ۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی فیروزآباد، سید کاظم موسوی در جمع خبرنگاران شهرستان اظهار داشت : شهرستان فیروزآباد یکی از مناطق مهم دامپروری کشور بوده و در حال حاضر نیز در اقتصاد منطقه نقش موثری را ایفا می‌کند.

وی افزود:این شهرستان از قطب‌های مهم دام‌پروری استان فارس به شمار می‌رود و بیش از ۵۲۰ هزار رأس دام سبک و هفت هزار و ۲۰۰ رأس دام سنگین در این شهرستان پرورش داده می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی فیروزآباد ادامه داد:  گوشت قرمز تولید شده انواع دام‌ها در سال ١٣٩٩ جمعاً سه هزار و ۳۰۰ تن بوده ، که در سال پیش این مقدار دو هزار و ۸۰۸  تن بوده و امسال با افزایش ۵۰۰ تنی همراه بوده است.

موسوی اضافه کرد:این شهرستان به سبب دارا بودن از ویژگی‌های خاص جغرافیایی، به‌عنوان کانون ارزشمند دامپروری در سطح استان فارس به شمار می‌رود و با توجه به سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی برای تأمین نیاز روزافزون جمعیت ایران به فرآورده‌ای لبنی همواره در تولید شیر از هشت هزار ۸۰۰ تن در سال پیش به  ۱۳ هزار و ۲۰۰ تن در سال ۱۳۹۹ افزایش یافته است.

وی بیان داشت: این شهرستان در تولید شیر با چهار هزار و ۴۰۰ تن افزایش توانمندی خود را در توسعه و افزایش تولید نشان داده است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=12916

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *