اجرای طرح پایلوت کشت مخلوط گیاهان علوفه ای دیم در فیروزآباد

 index.jpg

کارشناس مسئول زراعت مدیریت جهاد کشاورزی فیروزآباد گفت:  طرح کشت مخلوط گیاهان علوفه ای دیم در سطح 7 هکتار از اراضی این شهرستان اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی فیروزآباد،نجف سرداری کشکولی ابراز کرد: گیاهان علوفه ای به منظور تغذیه حیوانات اهلی و دام کشت می‌شوند و علوفه ممکن است در برگیرنده مواد حبوبات نرم، ته‌مانده محصولات کشاورزی و خود محصولات کشاورزی تولید شده به منظور تولید علوفه باشد.

 وی افزود : گیاهان علوفه ای دیم می توانند در کشت مخلوط با غلات ترکیبی مناسب برای تولید علوفه با کیفیت و کمیت بالا داشته باشند. هدف از اجرای این طرح اصلاح خاک و تولید علوفه با کیفییت و کمیت بالا می باشد.
ایشان اضافه کرد: جهت ارزيابي عملکرد علوفه خشک، پروتئين خام، رقابت بين گياهي و سودمندي کاشت مخلوط گياهان علوفه اي يک ساله با جو یا ترتیتیکاله در شرايط ديم، آزمايش مزرعه ای در سطح 2 هکتار از اراضی روستای مهکویه علیا بخش خواجه ای این شهرستان اجرا گرديد.
سرداری یادآور شد: تيمارهای آزمايش را کاشت خالص نخود علوفه ای، گلرنگ، ماش و مخلوط هر يک از گياهان علوفه ای با جو یا تریتیکاله تشکيل  می دهند و علاوه بر تیمارهای فوق کشت منداب نیز در سطح 5 هکتار اجرا خواهد گردید.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=12922

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *