توزیع بیش از 75 هزار تن نهاده بین مرغداران گوشتی استان فارس

به گزارش روابط عمومی معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، رضا فزونی افزود: مجموعه ای از اطلاعات به عنوان مبنای تخصیص نهاده‌ها به واحدها مورد نیاز است که این اطلاعات و مستندات شامل: داشتن پروانه دارای تاریخ معتبر، ثبت اطلاعات جوجه ریزی در سامانه سماصط و Gis دامپزشکی و همچنین تایید تخلیه جوجه یک روزه در سامانه قرنطینه دامپزشکی می باشد.

وی بیان کرد: اغلب مشکلات موجود برای تخصیص نهاده‌ها به دلیل عدم ثبت و همچنین نقص یا اشتباه در ثبت اطلاعات فوق‌الذکر است که به مرور زمان در حال برطرف شدن می باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: از زمان سیستمی شدن توزیع نهاده های بخش مرغ گوشتی از تاریخ ۲۵ /۷/ ۹۹ تا ۱۷/۹/9۹ جمعاً 75124781 کیلوگرم نهاده توسط مرغداران تحت پوشش اتحادیه ها و زنجیره ها و از سامانه بازارگاه نهاده های دامی خریداری شده است که از این مقدار 49680072 کیلوگرم آن ذرت و 25444709 کیلوگرم سویا بوده است.

وی تصریح کرد: در همین راستا رصد و نظارت بر جوجه‌ریزی واحدهای پرورش طیور توسط اکیپی متشکل از مسئول یا کارشناسان امور دام مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها، مسئول حراست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و کارشناس ادراه دامپزشکی انجام می‌شود و گزارش جوجه‌ریزی به صورت مستمر به مدیریت امور طیور و زنبور عسل ارسال می گردد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=5679

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *