رشد ۴.۴ درصدی بخش کشاورزی در شش ماهه سال جاری

enews EToolsFile e5abe52a 5e60 4929 b810 e5bdb143adec b018e17e 44f8 433e a048 74be5220db07

وزیر جهاد کشاورزی از رشد ۴.۴ درصدی ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور در نیمه نخست سال خبر داد و گفت: امیدواریم با وجود تحریم‌های اقتصادی علیه کشور در نیمه دوم سال نیز شاهد افزایش ارزش افزوده در این بخش باشیم.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی  با بیان این که کمبود نهاده‌های بخش کشاورزی بسیاری از تولیدات و معیشت کشاورزان را تحت تاثیر قرار داده است، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی و سیاست‌های تدوین شده توسط وزارت جهاد کشاورزی، ظرفیت تولید نهاده‌های کشاورزی تا ۴ میلیون تن را در کشور داریم.

وی با اشاره به وضعیت فعلی بخش کشاورزی در کشور افزود: در حوزه باغبانی، تولید و تنوع بالایی داشته و وضعیت بسیار خوبی داریم فقط باید زمینه صادرات این محصولات به درستی فراهم شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی عنوان کرد: با تصویب این قانون و اعطای اختیارات خرید تضمینی، صادرات و واردات به وزارت جهاد کشاورزی اتفاقات خوبی را در این بخش شاهد هستیم.

وی به تولید ۱.۵ میلیون شکر طی سالجاری در کشور اشاره کرد و گفت: این میزان با ظرفیت‌سازی می‌تواند تا پایان سال به دو میلیون تن برسد اما مسئله مهم فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف محصولات زراعی و باغی است.

خاوازی با اشاره به تولید ۲.۶ میلیون تن طیور و ۱۱ میلیون تن گندم در کشور طی سالجاری اضافه کرد: در بحث تولید گندم به تولید پایدار رسیده‌ایم اما برای ذخایر کشور در بخش گندم نیاز به واردات ۵ میلیون تنی گندم وجود دارد.

این مقام مسئول به عدم توسعه نیافتگی بخش تولید روغن خوراکی در کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون ضریب خوداتکایی کشور در بخش روغن به ۱۶ درصد رسیده اما اقداماتی برای افزایش تولید روغن خوراکی در دست اجراست.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=17387

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *