هوشمندسازی گلخانه های شهرستان ارسنجان با همکاری شرکت مهرسامان گستر

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان عنوان کرد‌‌: تنش در گلخانه امروزه یکی از مسائل بحرانی در از دست دادن محصول میباشد. تنش های جوی، همیشه در کمین گیاهان گلخانه ایست واین تنشها به سبب کم و زیاد شدن برخی پارامترها رخ میدهند. برای جلوگیری از رخداد این تنش ها باید همگام با تکنولوژی روز پیش برویم. 
سیدناصر حسینی اظهار کرد:سیستم هوشمند گلخانه یکی از تکنولوژی های بسیار کاربردی در صنعت میباشد. زیرا اندازه گیری بسیار دقیق پارامترهای مورد نیاز و برنامه ریزی، کار انسان را بسیار راحت کرده است. این دقت بالا در اندازه گیری و برنامه ریزی، روی کیفیت، رشد اقتصادی محصول و صرفه جویی در هزینه ها تاثیر بسزایی گذاشته است.
 وی  با اشاره به حضورگلخانه داران ،کارشناسان گلخانه ، مدیرعامل وکارشناس شرکت مهرسامان گستر با هدف آشنایی گلخانه داران با طرح هوشمند سازی و نحوه اجرای این طرح گفت: در آینده با برنامه ریزی دقیق تر شاهد این تکنولوژی در بخش گلخانه ها خواهیم بود.
 در ادامه حقیقی مدیر عامل شرکت مهرسامان گستر گفت :با این تکنولوژی میتوانیم اقلیم گلخانه را مورد بررسی و کنترل قرار دهیم. و حداکثر قابلیت اطمینان از طریق سخت افزارهای حرفه‌ای از امکانات این سامانه است و نرم افزار مرتبط با این سیستم می‌تواند تمام نیازهای گلخانه از کنترل مانیتورینگ و ذخیره سازی اطلاعات را برآورده کند . همچنین با قابلیت اتصال به شبکه GPRS امکان کنترل و مانیتورینگ وضعیت گلخانه را از طریق شبکه جهانی اینترنت و از هر مکانی فراهم می‌کند.
مدیر عامل  شرکت مهرسامان گستردر پایان بیان کرد: برای عملی کردن این پروژه میتوانیم صد درصد هزینه ها را در قالب وام سه ساله با سود 9 درصد و مدت تنفس سه ماهه و اقساط سه ماهه به گلخانه داران همکاری کند
 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=21939

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *