پایان عملیات کشت محصولات شتوی در اراضی کشاورزی شهرستان خرم بید

index2

مدیر جهاد کشاورزی  شهرستان خرم بید از پایان عملیات کشت گندم در سطح ۴۰۵۰ هکتار و جو آبی در سطح ۳۸۷۰  هکتاراز اراضی کشاورزی این شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید، آرش خسروانی با اعلام این خبر اظهار کرد : کشت گندم آبی در سال زراعی جاری در اراضی این شهرستان نسبت به سالی زراعی قبل 10 درصد رشد داشته است .
وی با اشاره به اینکه 190 تن بذر گندم گواهی شده  شامل میهن، پیشگام، چمران2، و سیروان در بین کشاورزان توزیع شده است ابراز کرد: ارقام توزیع شده دارای  پتانسیل عملکرد بالا بوده و مناسب مناطق سردسیر است.
خسروانی تأکید کرد: در سال زراعی گذشته کشت گندم در سطحی بالغ بر 3825 هکتار به تولید 18 هزار و 307 تن گندم انجامید که 5500 تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان تحویل مراکز خرید گندم و کارخانجات آرد استان شد.
وی همچنین با اشاره به اینکه 25 تن بذر جو از ارقام گواهی شده (ریحان 03 و بهمن) در بین کشاورزان توزیع شده است اعلام کرد: پیش بینی می شود حدود 13هزار و 932 تن جو از این سطح برداشت شود.
اینمقام مسئول تصریح کرد: کشت پاییزه گندم و جو در اراضی این شهرستان از اواسط مهر ماه آغاز و تا نیمه نخست آذر ماه به طول انجامیده است .

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24015

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *