آماده مقابله با آفت ملخ صحرایی هستیم

IMG 20200321 WA0024

محمد صادق فانی مدیر جهادکشاورزی لامرد:

آماده مقابله با آفت ملخ صحرایی هستیم

با توجه به پیش بینی ریزش ملخ صحرایی، کشاورزان شهرستان آماده باشند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان لامرد، محمدصادق فانی مدیر جهادکشاورزی شهرستان لامرد گفت: با توجه به پیش بینی های انجام شده درخصوص ریزش ملخ صحرایی در آینده نزدیک و عدم وجود مراتع مناسب به دلیل خشکسالی و احتمال ورود این آفت خطرناک به مزارع و باغات و ایجاد خسارت شدید، ضمن هشدار از کشاورزان درخواست کرد: ضمن رصد این آفت، با مشاهده آفت، موارد را در اسرع وقت به جهادکشاورزی شهرستان و مراکز جهادکشاورزی بخش های شهرستان لامرد اطلاع داده و آماده همکاری و استفاده از ادوات کشاورزی جهت مقابله با این آفت باشند.

این مقام مسئول افزود: در سال گذشته که شهرستان درگیر آفت ملخ شد، درمجموع در 4 جبهه از اسفند ماه 1398 لغایت خرداد 1399 ، 300 مرحله مقابله انجام گردید. در همین زمینه 9571 هکتار مبارزه و 75 هزار هکتار نیز ردیابی انجام شد.

فانی گفت: از سطح مقابله شده با آفت ملخ صحرایی 4250 هکتار در بخش اشکنان، 4015 هکتار در بخش مرکزی و 1306 هکتار نیز بخش علامرودشت بوده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان لامرد اشاره ای نیز به دست آوردهای مبارزه با این آفت داشت و گفت: تشکیل خط دفاعی کنترل آفت ملخ صحرایی جهت جلوگیری از ورود ملخ به سایر نقاط استان و جلوگیری از ورود هرگونه خسارت به مزارع و باغات در قالب تیم واکنش سریع، افزایش سطح آگاهی و اطلاعات بهره برداران در زمینه کنترل ملخ صحرایی از همه دستاوردهای این تلاش شبانه روزی جهادکشاورزی شهرستان لامرد بود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=21440

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *