سطح زیر کشت گندم به روش رایزبد در داراب 10برابر شد

رایزبد

سطح زیر کشت گندم به روش رایزبد در داراب 10 برابر شد

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان از کاشت  500 هکتار از مزارع گندم شهرستان به روش کشت روی بسترهای بلند یا (Raised Bed System)  خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاون سازمان ومدیریت جهاد کشاورزی شهرستان داراب، احمدرضا صالحی، گفت: در سال زراعی 99-98 یک دستگاه کارنده رایزبد در شهرستان وجود داشت که با آن  45 هکتار از مزارع گندم شهرستان به این روش کشت شد.

وی بابیان اینکه برگزاری کارگاه های آموزشی و ایجاد مزارع الگویی (پلت فرم گندم بنیان شهرستان) باعث آشنایی بیشتر کشاورزان به این روش کشت شده است، افزود: در سال جاری با برگزاری کارگاه های آموزشی در مراکز جهاد کشاورزی برای آشنایی بیشتر کشاورزان با مزایای این روش کشت و همچنین اضافه شدن 4 دستگاه بذرکار رایزبد در شهرستان،  بیش از 500  هکتار از مزارع گندم به این روش کشت شده است که نسبت به سال زراعی قبل رشد بیش از 10 برابری داشته است.

صالحی افزود: دراین روش کاشت وجود جویچه ها در کنار ردیفهای کشت باعث زهکشی سریع آب اضافی از مزارع شده و هوادهی بین ردیف‌های کشت بهتر صورت می گیرد و درنتیجه باعث کاهش بیماری‌های قارچی و کاهش ورس مزارع می شود.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مهمترین مزیت های این روش کشت را مصرف بهینه آب، کاهش هزینه کشت، افزایش ماده آلی خاک وافزایش عملکرد عنوان نمود.

کشت رایزبد

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25201

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *