سهم 12 درصدی گوجه فرنگی و رب گوجه در سبد محصولات صادراتی استان فارس

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سید عبداله جزایری با بیان این که از هر 5 و نیم کیلو گوجه فرنگی یک کیلو رب به دست می آید، اظهار کرد: خوشبختانه متناسب با میزان تولید استان، ظرفیت سازی برای ایجاد کارخانه های فرآوری انجام شده است.

وی با بیان این که در سیستم های تولید و مکانیزم فرآوری مباحثی مانند افزایش میزان ماندگاری رب، اَسِتیک بودن و تولید سردخانه ای دنبال می شود، تصریح کرد: هدف از این کار بهبود کیفیت محصولات تولیدی است اما به لحاظ جذب ماده خام، مشکلی وجود ندارد.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به این که در هشت ماهه سال جاری، 48 واحد صنایع تبدیلی در استان راه اندازی شده است، افزود: در این مدت بیش از 156 هزار تُن انواع ماده خام مورد نیاز صنایع تبدیلی و کشاورزی توسط این واحدها جذب شده و قرار گرفتن این محصولات در مسیر فرآوری و بسته بندی، کاهش ضایعات به میزان 48 هزار تن را در پی داشته است.

وی همچنین از صدور پروانه بهره برداری برای 11 سردخانه با ظرفیت 14 هزار و 800 تن خبر داد و گفت: در این مدت مجوز 18 واحد صنعتی برای بسته بندی مواد غذایی، دو واحد فرآوری و بسته بندی گیاهان خوراکی و دارویی و 17 واحد از سایر واحدهای مرتبط با صنایع تبدیلی بخش کشاورزی صادر شده که زمینه اشتغال 400 نفر را فراهم کرده است.

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=5829

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *