تولید نهال های دارای گواهی بهداشت با لیبل از نهالستان های خفر

  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خفر گفت:شهرستان خفر با وسعت 1811کیلومتر مربع و سطح باغات 15هزار هکتار دارای پتانسیل بالایی در بحث تولید و عرضه نهال مرکبات است. 

 نهال7777
 
به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی خفر  صالحی افزود : در حال حاضر تعداد چهار نهالستان مجوزدار در این شهرستان فعال هستند، که از این تعداد نهالستان در مجموع سالانه بالغ بر 2 و نیم میلیون اصله انواع نهال استاندارد تولید و تحویل باغداران شهرستان، استان و خارج از کشور می‌شود. 
 او ادامه داد :با توجه به طرح ساماندهی نهالستان ها و روند تغییر شیوه تولید نهال مرکبات از روش‌های قدیمی و سنتی (گل بر) به سمت تولید مکانیزه در گلخانه و گلدان با بستر کوکوپیت و پیت ماس فرآیند صادرات انواع نهال از ارقام مجاز به کشورهای دیگر از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس مهیا شده است. 
 صالحی اضافه کرد :در حال حاضر برای اولین بار نهال تولیدی در گلخانه و گلدان با بستر کوکوپیت و پیت ماس به قرار 5 هزار اصله نهال مرکبات از ارقام برتر خارجی (ارقام تجاری) شامل پرتقال والنسیا، واشنگتن ناول، مارس ارلی، خوشه‌ای و توسرخ(هاماین)، انواع نارنگی شامل کنیو، اورلاند و تانجلو و انواع لیمو چهار فصل و کامکوات آماده صادرات به حاشیه خلیج فارس است. 
 گفتنی است کلیه نهال های آماده صادرات دارای گواهی بهداشت و قرنطینه محصولات گیاهی، لیبل(شناسه) و از نهالستان های مجوزدار تهیه و تامین شده است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=23494

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *