معرفی یک دارابی به عنوان نمونه برتر ملی تولید محصول گواهی شده و استاندارد.

مهدی دادگر4

معرفی یک دارابی به عنوان نمونه برتر ملی تولید محصول گواهی شده و استاندارد.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان از معرفی مهدی دادگر به عنوان نمونه برتر ملی تولید محصول گواهی و استاندارد شده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان داراب، احمد رضا صالحی گفت: در سال 1399 از سوی دفتر محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهاد کشاورزی مهدی دادگر به عنوان نمونه برتر ملی محصول گواهی شده و استاندارد باغی و گلخانه ای معرفی گردید.

صالحی با اشاره به تولید بیش از 4 هزار تن محصولات گواهی شده، استاندارد و ارگانیک در شهرستان که عمدتا محصولات باغی، زراعی و گلخانه ای می باشد ابراز داشت: این محصولات دارای حد مجاز باقیمانده سموم، نیترات و فلزات سنگین هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان با اشاره به تولید 600 تن محصولات باغی و گلخانه ای گواهی شده و استاندارد توسط مهدی دادگر در سال جاری افزود: وی با استفاده از مواد و عوامل بیولوژیک ( کارت های زرد و آبی، فرمون ها، تله سراتراپ، کفشدوزک کریپتولموس و …)، استفاده از سموم دارای دوره کارنس پایین، سموم کم خطر و بی خطر، تغذیه بر اساس آزمون خاک و طبق دستور العمل پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی که با نظارت دفتر محیط زیست و سلامت غذا انجام داده است، محصولات تولیدی خود را روانه بازار های داخلی،کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه می کند.

وی با تشکر از سمیه معمارزاده کارشناس دفتر محیط زیست و سلامت غذا عنوان نمود: به منظور تامین امنیت و ایمنی مواد غذایی، به حداقل رساندن آلودگی‌های فیزیکی، شیمیایی و میکروبیولوژی در محصول گواهی شده امری ضروری می باشد.

مهدی دادگر3

مهدی دادگر1

مهدی دادگر

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25210

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *