نصب دستگاه دیتالاگر هواشناسی در مراکز جهاد کشاورزی سپیدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان از نصب یک دستگاه دیتالاگر جهت ثبت داده های هواشناسی و بکارگیری آن‌ها در اجرای پروژه‌های پیش‌آگاهی در مرکز جهاد کشاورزی همایجان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، مهدی نصیری گفت: مهمترین گام در مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی به پیش آگاهی بستگی دارد و نخستین قدم در پیش آگاهی ثبت داده‌های هواشناسی برای تعیین زمان مبارزه با آفات و بیماری های گیاهی است.

وی به ضرورت کاربرد فناوری‌‌های نوین برای پایش عوامل خسارتزای گیاهی اشاره کرد و افزود: با کمک این دستگاه ها که مجهز به انواع حسگر، پنل خورشیدی، مودم و سایر متعلقات و تحت شبکه است، می توان زمان مناسب سمپاشی علیه آفات و بیماری ها، امکان بارش برف و یخبندان و گرمای شدید هوا را پیش بینی و برای آمادگی هر چه بیشتر کشاورزان و کاهش اثرات این حوادث با پیامک به آن ها اطلاع رسانی کرد.

نصیری همچنین عنوان کرد: اطلاع به موقع از زمان مناسب کنترل آفات و بیماری ‌های گیاهی، کاهش مصرف سموم شیمیایی، کاهش اثرات تخریبی فعالیت‌های کشاورزی در محیط زیست، افزایش کیفیت محصولات تولیدی، دستیابی به امنیت غذایی و تولید محصول سالم برای ارتقا سطح سلامت عمومی از مزایای استفاده از دستگاه دیتالاگر است.

او در ادامه گفت: دیتالاگر ها معمولاً از طریق رابط USB به کامپیوتر وصل شده و توسط نرم افزار مخصوص دیتالاگر می توان داده های اندازه گیری شده را بر روی کامپیوتر مشاهده و پردازش کرد.
این مقام مسئول تاکید کرد:یکی از مزایای مهم استفاده از دیتالاگرها قابلیت جمع آوری ۲۴ ساعته اطلاعات است. دیتالاگرها معمولاً به محض فعال سازی بدون مراقبت رها شده تا در طول دوره دیده بانی، تصویری جامع و دقیق از شرایط محیط مانند دمای هوا یا رطوبت اندازه گیری و ذخیره کند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26726

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *