برگزاری کلاس آموزشی فیزیولوژی علف‌های هرز و علف‌کش‌ها در فیروزآباد

__آموزشی_فیزیولوژی_علفهای_هرز_و_علفکشها_در_فیروزآباد__برگزار_شد.jpg

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد از برگزاری کلاس آموزشی فیزیولوژی علف‌های هرز و علف‌کش‌ها در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد، سید کاظم موسوی گفت: این کلاس آموزشی با حضور حمید دبیری مدیر حفظ نباتات استان فارس و کارشناسانان مسئول حفظ نباتات شهرستان های استان فارس در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد ضمن اشاره به اهمیت ایجاد مقاومت در برخی علف های هرز نسبت به علف کش های مصرفی و پیرو تشکیل کارگروه استانی مقاومت علفهای هرز و در راستای اجرای مدیریت علفهای هرز با رویکرد مقاومت به علف کشها افزود: کلاس‌های آموزشی مستمر با موضوعات مختلف جهت کارشناسان مسئول حفظ نباتات با همکاری مدیریت حفظ نباتات و اساتید دانشگاه و محققین علف های هرز موسسه گیاهپزشکی و مرکز تحقیقات کشاورزی فارس برگزار خواهد شد.

موسوی ابراز کرد: با توجه به محدودیت های مرتبط با بیماری کرونا این دوره به صورت حضوری و در ادامه سایر دوره‌های آموزشی در سال جدید و مطابق دوره اول به صورت مجازی تشکیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: اگرچه امروزه مساله ي کمبود آب مانع از افزايش سطح زير کشت شده است اما رشد جمعيت افزايش تقاضاي توليد را در پي داشته است. از سوي ديگر، پديده اي به نام “علف هاي هرز مقاوم” موجب نگراني از کم رنگ شدن کنترل شيميايي و در نتيجه کاهش توليد شده است.

 

این مقام مسئول یادآور شد: از مهمترين جنبه هاي مثبت اين اقدام مي توان به عدم تحميل هزينه هاي مازاد بر کشاورزان، ارائه راهکارهاي مديريتي مناسب به منظور جلوگيري از توليد و انتشار علف هاي هرز مقاوم در آينده اشاره نمود.

 

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=12934

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *