برای اولین بار، اجرای سایبان بر روی درختان میوه در باغات ارسنجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از اجرای اولین سایبان باغ میوه به صورت ابتکاری و خود اجرایی توسط یکی از باغداران  شهرستان خبر داد. 
به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان، سید ناصر حسینی ابراز کرد :ایجاد سایبان در بیش از یکصد درخت زرد آلو، بادام و گوجه سبز توسط باغدار پیشرو،  آقای ابراهیم اسکندری در منطقه نعمت آباد انجام گردید. 
وی افزود : طرح ایجاد سایبان باغات در راستای پیشگیری از مخاطرات حوادث غیر مترقبه برای محافظت از محصولات و درختان از سرمازدگی ،آفتاب سوختگی بارش باران، تگرگ و برف و هجوم آفات  اجرا می شود .
حسینی بیان کرد: احداث سایبان یک نوع شیوه نوین تولید در کشاورزی است .در این روش با استفاده از پوشش های خاصی مانند: سایه اندازها، توریهای ضد تگرگ، توریهای ضد حشرات و پوششهای باد شکن نسبت به کنترل یک یا چند عامل از عوامل محیطی زنده و غیر زنده موثر در تولید محصولات کشاورزی و باغبانی اقدام می شود.
کارشناس مسئول باغبانی جهادکشاورزی شهرستان ارسنجان  که در این بازدید حضور داشتند در خصوص شیوه حمایتی دولت از طرحهای این چنینی در شهرستان گفت: طرح مذکور در شمار طرح‌های تولید در محیط‌های کنترل شده است،  احداث سایبان از جمله طرح‌های اولویت دار بخش باغبانی است. رضا علی ملک حسینی اظهار کرد :متقاضیان اجرای طرح های سایبان باغ می توانند پس از اخذ مجوز لازم از سازمان جهاد کشاورزی و ثبت نام در سامانه تسهیلاتی و طی مراحل لازم در ردیف دریافت تسهیلات کم بهره مذکور قرار گیرند. 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=21983

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *