دبیر ستاد هوشمندسازی کشاورزی گفت: برنامه ما این است که در سال ۱۴۰۰ تعداد کاربران شبکه اجتماعی کشاورزی «تاک» به یک میلیون نفر افزایش پیدا کند.
به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حسین فرازمند در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن اعلام این مطلب افزود: ظرف شش ماه گذشته ۵۰ هزار نفر عضو «تاک» شده اند و از خدمات آن بهره می برند.
وی اظهار داشت: به طور روزانه یک هزار کاربر به شبکه «تاک» اضافه می شود، اما هدفگذاری ما این است که ۴ میلیون بهره بردار و خانواده هایشان را در این شبکه پوشش دهیم.
فرازمند با بیان این که شبکه اجتماعی کشاورزی «تاک» به عنوان پلتفرم کشاورزی دیجیتال کشور و با هدف برقراری ارتباط راحت میان تولیدکنندگان، مصرف کنندگان و فروشندگان محصولات و ارائه دهندگان خدمات کشاورزی راه اندازی شده است، گفت: این شبکه اجتماعی از دو بخش خدمات الکترونیکی تخصصی کشاورزی (ویترین) و پیام رسان تشکیل شده است.
وی افزود: در بخش ویترین، تلاش کرده ایم تمام ظرفیت هایی که در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی ایجاد شده مانند بازارگاه، خدمات تخصصی مورد نیاز بهره برداران از مرحله قبل کاشت تا بعد از برداشت و بازار کشاورزی را روی این شبکه اجتماعی کشاورزی بیاوریم.
مجری راه اندازی شبکه اجتماعی کشاورزی؛ بازار کشاورزی، تابلوی قیمت روزانه عمده محصولات کشاورزی، بازار فروش خرده ویژه اصناف در سطح تهران، بازار فروش محصولات زنان روستایی و عشایری، ارائه خدمات مالی تخصصی بانک کشاورزی و خدمات مالی با سایر کارت های بانکی، اخبار هواشناسی کشاورزی و هواشناسی عمومی بر اساس نقطه استقرار کاربر را از جمله خدمات اصلی در ویترین شبکه اجتماعی کشاورزی «تاک» برشمرد.
وی ادامه داد: ارائه خدمات تخصصی مانند سیستم اعلان مخاطرات و توصیه های کشاورزی، مکان یابی خدمات کشاورزی همچون کلینیک های کشاورزی و مراکز فروش نهاده های ارگانیک، استعلام محصولات و نهاده های کشاورزی، شبکه آموزش مجازی کشاورزی، پخش زنده برنامه های کشاورزی و بخش سفر و گردشگری را از دیگر خدمات ویترین شبکه تاک نام برد. در بخش شبکه آموزش مجازی کشاورزی بیش از ۱۰۰ اتاق وبینار راه اندازی شده است و به طور متوسط روزانه حدود ۵۰۰۰ کاربر به صورت رایگان از خدمات آموزشی استفاده می کنند.
فرازمند اظهار داشت: بخش دیگر این شبکه اجتماعی کشاورزی مربوط به پیام رسان آن می شود که دارای امکاناتی همچون ایجاد کانال و گروه و امکان چت صوتی و تصویری آنلاین رایگان است.
وی، هدف از ایجاد بخش پیام رسان در شبکه تاک را ساماندهی و هدفمند کردن کانال ها و گروه های مجازی بخش کشاورزی عنوان کرد.
دبیر ستاد هوشمند سازی کشاورزی اذعان داشت: در پیام رسان هایی مانند تلگرام و واتساپ در بخش کشاورزی، کانال ها و گروه هایی راه اندازی شده که گاهی هدفمندانه تبلیغ کود، سم و سایر نهاده ها را انجام می دهند که مورد تایید نیست و یا اطلاعات اشتباه در اختیار بهره برداران قرار می دهند که ممکن است به بخش کشاورزی آسیب وارد کند.
وی اضافه کرد: در شبکه اجتماعی کشاورزی «تاک» اجازه راه انداری کانال فقط به زیر بخش های مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و اصناف تاییدشده حوزه کشاورزی و منابع طبیعی داده می شود و اطلاعات علمی و صحیح از طریق کانال ها در دسترس بهره برداران قرار می گیرد.