پرداخت یارانه نهال به متقاضیان احداث باغ در شهرستان داراب

نهال

پرداخت یارانه نهال به متقاضیان احداث باغ در شهرستان داراب

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی داراب گفت: به منظور ترویج احداث باغ های استاندارد و همچنین تغییر الگوی کاشت در شهرستان به افراد واجد شرایط برای تامین نهال و اندام تکثیری شناسنامه دار یارانه پرداخت می شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب، احمدرضا صالحی با اشاره به اینکه در فصل کاشت نهال و احداث باغ‌های جدید قرار داریم، اظهار داشت: با توجه به تخصیص اعتبار ویژه به این شهرستان از کاشت نهال‌های شناسنامه دار حمایت می‌کنیم.

صالحی افزود: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده به منظور تغییر پایه های مرکبات، باغ الگویی مرکبات با پایه نارنج، پاجوش نخل پیارم به منظور ترویج کشت ارقام تجاری خرما و همچنین ترویج کشت گیاهان جدید در گلخانه های شهرستان، یارانه پرداخت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان با توجه به اهمیت تامین و کاشت نهال سالم و عاری از هر گونه آفت و بیماری و همچنین ضرورت بهره گیری از نهال‌های با ظرفیت بالقوه تولیدی بالا و احداث باغ‌های تجاری به باغداران توصیه کرد نهال مورد نیاز خود را از نهالستان مجوزدار خریداری نمایند.

وی افزود: کارشناسی از باغ‌های متقاضی دریافت یارانه نهال و ارزیابی آنها توسط کارشناسان باغبانی و مسئولین پهنه شهرستان انجام می شود و باغداران متقاضی دریافت یارانه نهال برای تشکیل پرونده به مراکز جهاد کشاورزی منطقه خود مراجعه نمایند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25217

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *