تولید محصول ارگانیک در رستم، مصرف در بازار روسیه

photo 2021 04 14 08 47 30 

     

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رستم گفت: سالانه 70 تن فلفل دلمه ای رنگی از این شهرستان به بازار روسیه صادر می شود

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رستم، علی گودرزی با بیان این مطلب که فلفل دلمه ای یکی از محصولات بازارپسند است که در سبد غذایی مردم جایگاه خوبی دارد، افزود: گلخانه هاشمی طی چند سال اخیر با تولید فلفل دلمه ای رنگی به روش هیدروپونیک توانسته است روح رونق تولید را به روش دانش بنیان در عرصه کشاورزی پیاده نماید.

وی مقوله اشتغال زایی را در این واحد گلخانه ای یکی دیگر از نکات برجسته خواند و بیان کرد: در این گلخانه با توجه به نیاز نیروی کار از زمان کاشت تا برداشت می تواند تا تعداد حداقل 20 نفر متغیر باشد که علاوه بر این به ایجاد شغل غیرمستقیم در بازار فروش کمک شایانی می نماید.

falfal

گودرزی سطح زیر کشت فلفل دلمه ای رنگین در این واحد گلخانه ای را هفت هزار متر مربع یادآور شد و اظهار کرد: سالانه حدود 70 هزار تن محصول از این واحد گلخانه ای تولید که بیشتر آن در بازارهای بیرون از شهرستان به خصوص به روسیه صادر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رستم یکی از مشکلات اصلی این محصول صادراتی را عدم آشنایی مردم شهرستان در ارتباط با مفید بودن این محصول با اکسیدان های قوی در سبد غذایی مردم ذکر کرد و تصریح کرد: ضرورت دارد که با ترویج این محصول سالم که در محیط کنترل شده تولید می شود، بیش از این در بازار مصرف و کمک به سلامت و اشتغال زایی جامعه تشویق و ترویج گردد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25922

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *