زمان بندی کوچ عشایر ۳۰ فروردین تا ۲۰ اردیبهشت اعلام شد

enews EToolsFile کوچ عشایر 30c505b2 3487 40fa 810b f1a746d1527b

سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اعلام کرد: عشایر باید تقریبا از ۳۰ فروردین از عرصه های مرتعی مناطق قشلاقی خارج و در تاریخ ۲۰ اردیبهشت تا یکم خرداد وارد عرصه های مناطق ییلاقی شوند.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: اگر زمان کوچ و چرای دام عشایر در عرصه های مرتعی رعایت نشود و یا دام خارج از ظرفیت وارد مراتع شود، طبق تبصره (۲) ماده ۴۷ و ۴۴ قانون حفاظت از بهره برداری جنگل ها و مراتع با افراد خاطی برخورد می شود.

ترحم بهزاد با بیان این که با کمک ستاد کوچ، زمان کوچ عشایر تنظیم و مشخص شده است،اظهار داشت: عشایر باید تقریبا از ۳۰ فروردین از عرصه های مرتعی مناطق قشلاقی خارج و در تاریخ ۲۰ اردیبهشت تا یکم خرداد وارد عرصه های مناطق ییلاقی شوند.

وی درعین حال از تدوین دستورالعمل اجرای مدت چرا، کنترل پروانه ساماندهی کوچ برای نخستین بار خبر داد و گفت: این دستورالعمل به استانداری ها، سازمان امور عشایر و ادارات کل منابع طبیعی کشور ابلاغ شده است.

بهزاد بر لزوم هماهنگی بین دستگاه های مختلف برای اجرای این دستورالعمل در سطح ملی و استانی و مشارکت با سازمان جنگل ها با هدف جلوگیری از تخریب مراتع و منابع پایه کشور و حفظ ذخایر ژنتیکی تاکید کرد.

وی با اشاره به این که اکثر اراضی مرتعی کشور از گیاهان نامرغوب پوشیده شده اند، افزود: از ۸۴.۸ میلیون هکتار مراتع کشور حدود ۷.۲ میلیون هکتار جزو مراتع خوب، ۲۱.۴ میلیون هکتار مراتع متوسط و ۵۶.۲ میلیون هکتار مراتع فقیر به لحاظ پوشش گیاهی هستند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=17450

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *