پیش بینی تولید ۱.۱ میلیون تن چغندرقند پاییزه در سال زراعی جاری

enews EToolsFile چغندرپاییزه 298585e6 5d6e 4560 bac7 c6e8736b5477

مجری طرح چغندرقند وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد:۱.۱ میلیون تن چغندرقند پاییزه در سال زراعی جاری در کشور تولید شود.

به گزارشروابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی،پیمان حصادی با اعلام این مطلب به خبر نگار ما گفت: برآورد می کنیم از این میزان تولید چغندرقند پاییزه، بیش از ۱۳۰ هزار تن شکر استحصال شود.

وی،سطح زیر کشت چغندرقندپاییزه کشور در سال زراعی جاری را بیش از ۲۷ هزار هکتار عنوان کرد.

مجری طرح چغندرقند وزارت جهاد کشاورزی افزود: بیش از ۱۸ هزار هکتار معادل ۷۰ درصد کشت چغندرقندپاییزه کشور در استان خوزستان انجام شده است.

حصادی در عین حال اظهار داشت: کشت چغندرقند درقالب کشاورزی قراردادی و با انعقاد قرارداد کشت انجام می شود.

وی با بیان این که سطح زیر کشت چغندرقندپاییزه در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹افزایش چشمگیری داشته است، خاطرنشان کرد: در سال زراعی گذشته،سطح زیر کشت چغندرقندپاییزه ۱۶ هزار و ۳۷۹ هکتار با تولید ۹۴۹ هزار و ۵۷۲ تن و میانگین عملکرد تولید ۵۸ تن در هکتار بوده است .

وی با اشاره به این که برداشت چغندرقند پاییزه در سال زراعی جاری در استان خوزستان آغاز شده است، گفت: عملیات برداشت این محصول در کشور تا تیر ماه ادامه خواهد داشت.

حصادی درباره برنامه افزایش تولید چغندرقندپاییزه به منظور صرفه جویی در مصرف آب اذعان داشت: ما به دنبال این هستیم تا حدود ۵ تا ۷ میلیون تن تولید چغندرقند پاییزه در کشور اتفاق بیفتد که با توجه به محدودیت ظرفیت های صنعتی، این هدف دستکم در چهار سال آینده محقق می شود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=17451

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *