پیش‌بینی برداشت ۵۸۸۰ تن گل محمدی از گلستان های فیروزآباد

_بینی_برداشت_5880_تن_گل_محمدی_از_گلستان_های_فیروزآباد_-_Copy.jpg

 

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فیروزآباد گفت: برداشت گل محمدی از گلستان‌های فیروزآباد و میمند آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد، سید کاظم موسوی اظهار داشت: سطح کشت گل محمدی در شهرستان فیروزآباد و میمند هزار و ۹۶۰ هکتار است که به عنوان قطب تولید گل محمدی در کشور محسوب می‌شود.

وی از آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های فیروزآباد و میمند خبر داد و افزود: برداشت گل محمدی تا اواخر اردیبهشت‌ماه در این منطقه ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود ۵ هزار و ۸۸۰ تن گل محمدی از باغ‌های فیروزآباد و میمند برداشت شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه گل محمدی با توجه به شرایطی که شهرستان دارد یکی از گیاهان بسیار مقاوم به تنش‌های محیطی است، اضافه کرد: شهرستان فیروزآباد و بخش میمند این شهرستان ظرفیت فوق‌العاده‌ای در  تولید گل محمدی دارد.

موسوی اضافه کرد: نیاز آبی بسیار کم، قابلیت کشت دیم، سازگار به شرایط آب و هوایی منطقه و مقاومت به تنش‌های محیطی موجود، قابلیت نگهداری پس از برداشت و قابلیت کشت در زمین‌های فقیر و سنگلاخی از مزایای کشت گل محمدی است.

وی با بیان اینکه بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در بخش میمند اختصاص دارد، عنوان کرد: گل محمدی برداشت شده در شهرستان فیروزآباد و بخش میمند این شهرستان به‌روش‌های صنعتی و سنتی گلاب‌گیری می‌شود و علاوه بر مصرف در داخل استان به استان‌های همجوار و کشورهای دیگر ارسال و صادر می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی فیروزآباد از عملکرد ۳ تا ۳/۵ تن گل محمدی در این منطقه خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال بخاطر سرمازدگی متوسط عملکرد کاهش یافته و به ۳ تن رسیده است.

موسوی تصریح کرد: تعداد بهره‌برداران گل محمدی در شهرستان فیروزآباد و بخش میمند ۴۷۵ نفر بوده و در مجموع در این منطقه ۸۰ واحد گلابگیری سنتی و ۱۲ واحد صنعتی فرآوری داریم که ۵۰ درصد گل تولیدی را فراوری می‌کنند.

وی اضافه کرد: علاوه بر بحث های اسانس‌‌گیری و فرآوری غنچه از این گل برای تغذیه زنبورهای عسل، تولید مربا و گلاب نیز استفاده می‌شود و ۵۰ درصد دیگر گل محمدی تولیدی به خارج از استان صادر و غنچه این گل نیز خریداری و به کشورهای دیگر صادر می‌شود!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد با اشاره به این که سالانه ۱۱ میلیون لیتر گلاب در این شهرستان و بخش میمند تولید می‌شود بیان داشت: سطح کشت گل نسترن در ۵۰ هکتار و تولید ۲۲۵ تن گل نسترن از دیگر تولیدات گل و ۱۱ میلیون لیتر سایر عرقیات از دیگر تولیدات و فراوری شهر میمند فیروزآباد می باشد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=12942

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *