گیاه دارویی مورینگا برای نخستین بار در میمند فیروزآباد کشت شد

_دارویی_مورینگا_برای_نخستین_بار_در_فیروزآباد_کشت_شد_-_Copy.jpg

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد گفت: برای نخستین بار در بخش میمند شهرستان فیروزآباد درخت مورینگا در سطح 2500 مترمربع کشت شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی فیروزآباد، سید کاظم موسوی اظهار داشت: همه اجزای این درخت اعم از ریشه، ساقه، پوست، گل و میوه دارای خواص دارویی، تغذیه‌ای و بهداشتی است و در صورت سازگاری کشت با اقلیم منطقه می‌تواند ارزآوری خوبی برای کشاورزان داشته باشد.

موسوی با بیان این که این گیاه در دوره یک ساله به مرحله برداشت می رسد و عمر آن بدون آبیاری تا ۲۵ سال است، خاطرنشان کرد: این گیاه در شرایط سختی آب و هوا و شوری زیاد آب نیز مقاوم است و از تمام قسمت‌های گیاه اعم از ریشه، برگ، شاخه، گل، بذر و استفاده‌های دارویی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد بیان کرد: گیاه مورینگا به معجزه گر معروف است که دارای ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن بوده و برای درمان بیماری هایی چون سرطان، فشار خون، بالا بودن چربی های مضر همچنین برای تنظیم قند خون و کاهش وزن مفید است.

وی ضمن اشاره به رشد سریع و تحمل پذیری به شرایط سنگلاخی، گرما و کم آبی این گیاه گفت: با توجه به بحران کم آبی کشت این گیاه علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، در اشتغال کشاورزان و رونق اقتصادی خانوارها نقش موثری دارد که در صورت موفق بودن کاشت این گیاه می‌تواند گزینه خوبی برای کشت در این شهرستان طی سال‌های آتی باشد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=12946

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *