خرید تضمینی یک میلیون راس دام عشایر کشور اجرایی می‌شود

enews EToolsFile 2 350a3226 62cc 4636 98d6 c2a288db53f0

رئیس سازمان امور عشایر ایران، از خرید تضمینی یک میلیون راس دام سبک عشایر کشور برای اولین بار در سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عکوکی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی  شاهپور علائی‌مقدم اظهار کرد: با واگذاری اختیارات شورای خرید تضمینی محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی برای اولین بار دام سبک عشایر امسال به صورت تضمینی توسط دولت خریداری می‌شود.

وی با بیان این که عشایر با وجود جمعیت کم نقش بسیار مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی، تامین امنیت غذایی و خودکفایی در کشور دارند، افزود: با خرید تضمینی یک میلیون راس دام سبک عشایر به ازای کیلویی ۴۵ هزار تومان و به ازای هر کیلو دام زنده ۳ کیلوگرم نهاده دولتی تعیین شده است که با اجرای آن دلالان و واسطه ها حذف می‌شود.

رئیس سازمان امور عشایر با بیان این که جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری عشایری، از ۸۸۰ هزار تن نیاز گوشت قرمز کشور ۲۰۰ هزار تن را تامین و روانه بازار می‌کنند، ادامه داد: هر یک نفر جمعیت عشایر نیاز گوشت ۱۶ نفر ایرانی را تامین می کند که نشان دهنده نقش مهم عشایر در تامین امنیت غذایی کشور است.

وی با اشاره به اینکه از ۸۴ میلیون هکتار مرتع کشور ۳۴ میلیون هکتار در دست عشایر کشور است، گفت: این امر ضرورت توجه دولت و مجلس به تسهیل و رفع موانع و مشکلات پیش روی عشایر کشور را دوچندان می کند.

این مقام مسئول از اختصاص سه هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۰ به جمعیت عشایری کشور خبر داد و گفت: این بودجه ظرفیت‌های قانونی خوبی برای توسعه پایدار در این بخش ایجاد کرده و این بودجه در بخش های تامین آب شرب، ایل‌راه‌ها، فعالیت‌های عمرانی، مدرسه‌سازی و … هزینه می‌شود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=17474

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *