آغاز برداشت جو در ارسنجان

 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از آغاز برداشت جو آبی از سطح 2914هکتار در این شهرستان خبر داد. به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان، سیدناصر حسینی خرمی گفت: بروز پدیده های اقلیمی باعث شد بالغ بر 6090 هکتار اراضی جو دیم این شهرستان غیر قابل برداشت باشند. وی افزود: کار برداشت با ۳۰ دستگاه کمباین انجام خواهد شد و برای کمباین‌های سنگین ۹ هزار لیتر و برای کمباین‌های سبک ۶ هزار لیتر سوخت تخصیص و حواله آن صادر می‌شود. 
 
حسینی خرمی افزود: با توجه به تنش‌های آبی و وقوع پدیده سرمازدگی پیش بینی می‌شود میانگین عملکرد مزارع جو آبی از ۳ هزار کیلوگرم در هکتار به ۲۳۰۰ کیلوگرم در هکتار کاهش یابد.
این مقام مسئول با بیان اینکه پیش بینی می‌شود بیش از پنج هزار تن جو از مزارع شهرستان ارسنجان برداشت شود، تصریح کرد: با توجه به کاهش نزولات جوی و کمبود علوفه در سال زراعی جاری، جمع آوری کاه و کلش مزارع به منظور تعلیف دام‌ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
حسینی خرمی آسیب بافت خاک، از بین بردن میکروارگانیسم های مفید خاک و بروز آلودگی های زیست محیطی را از معایب آتش زدن کاه و ملش مزارع عنوان نمود و تصریح کرد: این اقدام خلاف  غیر قانونی بوده و در صورت شناسایی، متخلفین به مراجع ذی صلاح ارجاع خواهند شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از نظارت دقیق مروجین پهنه و کارشناسان مکانیزاسیون این شهرستان بر روند برداشت جو تاکید کرد و گفت: شهرستان ارسنجان از حیث زراعی به ۱۶ پهنه  تفکیک شده است و مروجین پهنه، کارشناسان مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی این شهرستان بر کار برداشت و تنظیم کمباین‌ها نظارت دارند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22036

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *