پیش بینی خرید ۳۰۰ هزار تن کلزا از کشاورزان در سال جاری

معاون مجری طرenews EToolsFile کلزا55 95b1be02 0187 4bce 989f 518164bbb4afح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد: امسال بیش از ۳۰۰ هزار تن کلزا از کشاورزان خریداری شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون به نقل پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، غلام حسین خدرایی گفت: تا ۲۶ اردیبهشت امسال حدود ۱۳۱ هزار تن کلزا از کشاورزان توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران و کارخانه های روغن کشی خریداری شده است.

وی افزود: تا این تاریخ، کارخانه های روغن کشی ۱۱۰ هزار تن و شرکت بازرگانی دولتی حدود ۲۱ هزار تن کلزا خریداری کرده اند.

خدرایی پیش بینی کرد که امسال بیش از ۳۰۰ هزار تن کلزا از کشاورزان خریداری شود.

وی اظهار داشت: کارخانه های روغن کشی در مدت یاد شده حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان معادل ۸۵ درصد بهای کلزای خریداری شده را به کشاورزان پرداخت کرده اند.

معاون مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی با یادآوری این که در سال زراعی جاری ۶۰ هزار هکتار کشت قراردادی کلزا با کارخانه های روغن کشی صورت گرفت، گفت: کشت قراردادی کمک کرد تا بخشی از بار مالی از دوش دولت برداشته شود.

وی خاطر نشان کرد که در قالب کشت قراردادی، کارخانه های روغن کشی برای کمک به هزینه تولید و خرید نهاده ها به ازای هر هکتار ۱.۵ تا ۳ میلیون تومان در اختیار کلزاکاران به عنوان مساعده پرداخت کردند و همین امر موجب افزایش انگیزه در کشاورزان شد.

خدرایی با بیان این که در کشت های قراردادی علاوه بر کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی، کارشناسانی از سوی کارخانه های روغن کشی بر کشت و کار کلزا نظارت داشتند، اذعان کرد: عملکرد تولید کلزا در استان هایی مانند خوزستان و ایلام در سال زراعی جاری به بیش از ۲ تن در هر هکتار رسیده است.

وی میزان عملکرد تولید در مزارع معمولی کلزا را حدود ۱.۸۰۰ تن در هکتار عنوان کرد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=17495

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *