کشت روی پشته لوبیا با دستگاه پنوماتیک در سپیدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: کشت ترویجی-تحقیقی رقم چیتی این محصول، به صورت کاملاً مکانیزه و با دستگاه پنوماتیک هشت ردیفه در سطح پنج هکتار از اراضی بخش مرکزی این شهرستان به مرحله اجرا درآمد.

به گزارش روابط عمومی شهرستان سپیدان، مهدی نصیری اظهار کرد: با مشاوره های تحقیقی در ارتباط با محققین معین این شهرستان و با اقدامات ترویجی به عمل آمده، کشت مکانیزه روی پشته محصول زراعی لوبیا با روش آبیاری تیپ در این شهرستان رواج یافته است.

به گفته وی، کاشت این محصول در شهرستان سپیدان، از اولین هفته ماه جاری آغاز و تا پایان سومین هفته این ماه در یک محدوده زمانی بیست روزه به پایان می رسد.

نصیری با بیان اینکه بیشینه عملکرد لوبیا در این شهرستان 2/2 تن در هکتار محصول است، اظهار کرد: با اجرای این روش شاهد برداشت محصول با افزایش عملکرد تا 5/2 تن در هکتار خواهیم بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان از مزایای این روش کشت خبر داد و گفت: این روش، افزایش بهره وری آب، کاهش 50 درصدی میزان بذر مصرفی، افزایش عملکرد کمی و کیفی، مصرف بهینه کود و سموم دفع آفات و امکان استفاده از ماشین آلات کشاورزی در مراحل داشت و برداشت را به دنبال خواهد داشت.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26747

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *