آغازبرداشت گندم از مزارع سپیدان

مدیر جهاد کشاورزی سپیدان گفت: با شروع فصل تابستان برداشت گندم در سطح 15 هزار و 700 هکتار از مزارع گندم این شهرستان شروع، و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، مهدی نصیری اظهار کرد: برداشت گندم از مزارع دیم دهستان سرناباد از توابع بخش همایجان این شهرستان آغاز شده است و تعداد 9 دستگاه کمباین در حال برداشت می باشند.

به گفته وی، کاشت ارقام دیم گندم شامل: آذر2، کل حیدری و سرداری و ارقام آبی گندم شامل: زرین، پیشگام و الوند در این شهرستان مرسوم و از سازگاری بالایی با شرایط آب و هوایی منطقه برخوردار است و هر ساله از نیمه مهرماه با کشت ارقام آبی شروع و تا انتهای پاییز با کشت ارقام دیم پایان می یابد.

این مقام مسئول یادآور شد، به دلیل کاهش شدید نزولات جوی در سال زراعی جاری و تعلق سطحی بالغ بر 13 هزار هکتار از اراضی تحت کشت گندم در این شهرستان به زراعت دیم، برداشت این محصول استراتژیک با افت عملکرد 50 درصدی مواجه شده است.

نصیری با بیان اینکه در حال حاضر دو مرکزخرید تعاونی روستایی همایجان و اردکان در این شهرستان فعال می باشند، تصریح کرد این دو مرکز کار خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را به صورت تضمینی بر عهده دارند.

وی افزود: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت 16 هزار تن گندم از مزارع دیم و آبی این شهرستان توسط سه دستگاه کمباین بومی و 25 دستگاه کمباین غیر بومی برداشت شود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26763

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *