پایان استقرار زنبورستانها در سپیدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: استقرار زنبورستانها در این شهرستان از فروردین ماه آغاز و با پایان فصل بهار پایان می یابد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، مهدی نصیری با اشاره به موقعیت خاص جغرافیایی این شهرستان و برخورداری آن از طبیعتی گل آور در فصل بهار اظهار کرد: به منظور تغذیه زنبورستانها با شهد گلهای بهاری در آغاز فصل گلدهی مراتع و محصولات کشاورزی، استقرار زنبورستانها در این شهرستان در طول فصل بهار ادامه دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان سپیدان از مهمترین مناطق ییلاقی برای پرورش زنبورعسل در استان می باشد هر ساله تعداد زیادی از بهره برداران بخش کشاورزی که در زمینه پرورش زنبورعسل فعالیت دارند در این شهرستان مستقر می شوند.

به گفته وی؛ در بهار امسال تعداد 470 نفر زنبوردار در شهرستان سپیدان استقرار یافته اند که بیش از 400 نفر از آنها از طریق تعاونی زنبورداران شهرستان و با نظارت جهاد کشاورزی مجوز استقرار اخذ نموده اند.

وی ابراز کرد: این زنبورستانها در مراتع، حاشیه باغات و مزارع مستقر می شوند که عمده این استقرار در بخش مرکزی و مابقی در بخش همایجان شهرستان انجام می گیرد.  

وی با تأکید بر لزوم رعایت فاصله مجاز زنبورستانها نسبت به اماکن مسکونی و عمومی، و رعایت فاصله قانونی با یکدیگر، بیان کرد: اخذ مجوز و گواهی سلامت توسط زنبورداران ضروری می باشد.

وی تصریح کرد: از تعداد 470 نفر زنبوردار در این شهرستان 80 درصد آنها بومی و 20 درصد زنبورداران غیربومی و مهاجرند که در سال جاری تعداد 46000 کلنی زنبور عسل توسط این بهره برداران آماده برداشت شده است.

وی افزود: پیش بینی می شود در سال جاری 400 تن عسل از زنبورستانهای شهرستان سپیدان تولید و روانه بازارهای فروش داخلی و خارجی شود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26768

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *