بازدید معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از گلخانه های شهرستان خفر

خفر16 روابط عمومی هوشمندنژاد

طی بازدیدی که معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به همراه مدیر  و رییس اداره آموزش ترویج جهاد کشاورزی شهرستان خفر از گلخانه های این شهرستان داشتند. پاکاری معاون باغبانی سازمان به مدیریت و نظارت دقیق بر نهالستانها و گلخانه های این شهرستان تاکید کرد. وی در مذاکره با رییس اداره ترویج  در خصوص تولید محصولات کم آب و گیاهان دارویی  به تخصیص و پرداخت یارانه به کشاورزانی که در زمینه باغداری درختان کم آب و گیاهان دارویی فعالیت مینمایند اشاره کرد .
خواجه پور نیز بیان کرد این مدیریت دارای اهداف بلند مدت جهت توسعه کشت درختان کم توقع نسبت به آب و مقاوم به خشکی با توجه به وضعیت موجود آب در خشکسالی های اخیر می‌باشد. خواجه پور درختانی مانند زرشک و عناب و انگور را جایگزین بسیار مناسبی برای مرکبات و سایر درختانی که در این شهرستان با مشکل مواجه شده اند معرفی نمود. وی افزود در صورتی که کشاورزان با این مدیریت همکاری نمایند کشت این درختان را بیش از صد هکتار در سال اول توسعه خواهیم داد. در ادامه معاون باغبانی سازمان و مسیولین جهاد کشاورزی شهرستان خفر از گلخانه آقای صفر زاده بازدید نمودند و توسط مسئول اداره ترویج پایه های جدید مرکبات مانند ولکامریانا، رافلمون و سیترنج معرفی و جایگزین نمودن آن به تولید کننده نهال  آموزشهای لازم داده شد.
در ادامه صالحی اشاره به اهداف شهرک کشاورزی جهت توسعه کشتهای گلخانه ای و همچنین تولید نهال گیاهان دارویی اشاره نمود و مدیر باغبانی سازمان نیز قول مساعدت و همکاری بیش از پیش با مدیریت جهاد کشاورزی خفر در جهت معرفی تولید کنندگان به بانکها جهت دریافت تسهیلات با بهره کم دادند.
روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خفر

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=23541

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *