آتش، دامان جنگل ارسنجان را گرفت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از ادامه پیشروی آتش سوزی که از روز جمعه مورخ یازدهم تیرماه در کوه های مرودشت و ارسنجان شروع شده و به جنگل های سعادتشهر سرایت کرده است خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان، سیدناصر حسینی خرمی گفت: جنگل ارسنجان، سرچشمه نعمت و روزی گذشتگان و میراث گرانبهای مردم این دیار که پوشیده از درختان کهن پسته وحشی و بادام کوهی و پناه امن حیوانات و پرندگان کمیاب و نایاب است با سرعت وصف ناشدنی در حال سوختن است.

او ادامه داد: از زمان شروع آتش سوزی کارکنان این مدیریت پا به پای آحاد مردم، در صحنه حاضر شدند و با بذل جان و ایثار مال در تلاش برای خاموش نمودن این آتش مهیب مشارکت نمودند که این حماسه حضور و همکاری دلسوزانه مردم شریف ارسنجان ستودنی است.

وی با ابراز تاسف از وقوع این حادثه گفت: متاسفانه مهار آتش بدلیل وزش شدید باد و نفوذ به مناطق صعب العبور بسیار دشوار شده است و نیازمند حضور نیروهای تازه نفس می باشد.

حسینی خرمی افزود: مشاهده نابودی این گنجینه ارزشمند و سوختن پوشش گیاهی و جانوری منحصر به فرد آن بسیار ناگوار است و سهل انگاری برخی افراد که در وقوع این حادثه نقش داشته اند گناهی نابخشودنی است چرا که خسارات جبران ناپذیر آن، نسل های آینده را از این همه شکوه و زیبایی محروم خواهد ساخت.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22082

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *