باران و سیل شدید به بخش کشاورزی شهرستان زرین دشت خسارت وارد نمود .

مدیر جهاد کشاورزی زرین دشت از خسارت شدید باران و سیل اخیر به بخش کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت روح اله دیانت گفت :باران و سیل اخیر به بخش کشاورزی شهرستان خساراتی وارد نموده با توجه به اعلام هواشناسی استان و شهرستان درخصوص بروز پدیده باران و سیل و طوفان شدید در روزهای گذشته با عنایت به اینکه این وضعیت جوی ادامه پیدا کرد خسارتی به مزارع و تاسیسات و دامداری ها وارد نمود .

دیانت افزود: در برخی مزارع پنبه با توجه به عبور سیل خسارت صددرصدی وارد گردیده که قبل از وقوع این وضعیت ،اطلاع رسانی کامل درخصوص بیمه نمودن مزارع اقدامات لازم انجام گرفته است .

وی یادآور شد : باران ،طوفان و سیل در برخی از مناطق شهرستان از جمله حاجی آباد ،بن دشت، حاجی طاهره،مزایجان علاوه بر تلفات دام تخریب تاسیسات دامداری را در بر داشته است.

دیانت افزود : میزان خسارت وارده به مزارع پنبه در سطح 30 هکتار به صورت صددرصد و در سطح 150 هکتار 30 درصد خسارت دیده است و در بخش دام 75 راس دام سبک اعم از گوسفند و بز تلفات داشته ایم و میزان خسارت به واحد های دامداری و تاسیسات آن حدود 110 مترمربع برآورد می گردد. که پیگیری های لازم از طریق ستاد بحران شهرستان و سازمان جهاد کشاورزی فارس انجام خواهد گرفت .

index15

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26090

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *