تولید ۵۰ درصد میوه های گرمسیری مورد نیاز کشور در سواحل مکران

3669437

مدیر طرح‌های ویژه معاونت امور باغبانی گفت: بیش از ۵۰ درصد نیاز کشور به میوه های گرمسیری در برنامه هفتم توسعه از اراضی سواحل مکران تامین می شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، شاهین رستم پور با اعلام این مطلب پیش بینی کرد که با برنامه ریزی های انجام شده و در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها در اراضی مستعد کشت در سواحل مکران، بیش از ۵۰ درصد نیاز مردم به مصرف چهار میوه گرمسیری موز، نارگیل، انبه و آناناس در برنامه هفتم توسعه در کشور تولید شود.

شاهین رستم پور با اشاره به خروج سالانه ۴۵۰ میلیون دلار ارز بابت واردات موز و حدود ۱۰۰ میلیون دلار برای واردات سایر محصولات گرمسیری به کشور گفت: با احداث باغات میوه‌های گرمسیری در سواحل مکران، تنها در زمینه موز سالانه حداقل بیش از ۲۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی طی برنامه هفتم توسعه خواهیم داشت.

وی، توسعه کشت محصولات گرمسیری را از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در بخش باغبانی عنوان کرد و اظهار داشت: سیاست کلان وزارتخانه این است که از ظرفیت بالقوه سواحل مکران در تولید میوه‌های گرمسیری استفاده کند.

مشاور معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: ما در سواحل مکران، اراضی بسیار مستعد، اقلیم و رطوبت مناسب برای کشت محصولات گرمسیری داریم، اما مشکل اصلی در این مناطق کمبود آب شیرین است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=17539

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *