کاشت 4 رقم ذرت علوفه ای در شهرستان داراب

ذرت علوفه ای 2

کاشت 4 رقم ذرت علوفه ای در شهرستان داراب

مسئول زراعت شهرستان داراب از کاشت 4 رقم ذرت علوفه ای دربخش فسارود شهرستان داراب خبر داد و گفت: کشت محصولات علوفه‌ای برای تامین بخشی از نیاز دامداران شهرستان با توجه به خشکسالی و کمبود علوفه دام از اهمیت ویژه ای برخودار است.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان داراب، محمد مهدی خورسند نیا ارقام ذرت کشت شده در این طرح را BC678، BT6470، سینجنتا و آمریکن ژنتیک معرفی نمود و ادامه داد: این طرح در سطح یک هکتار  و به منظور بررسی ویژگی‌های مورفولوژیکی و عملکرد مطلوب ارقام فوق، در فواصل مختلف روی ردیف های کاشت به ترتیب 8 ، 10 و 12 سانتیمتر و فاصله بین ردیف ها 75 سانتیمتر کشت شده است.

خورسند نیا هدف از اجرای این طرح را تاثیر فواصل مختلف کاشت برعملکرد، ترویج کشاورزی حفاظتی ذرت، مقایسه ارقام نسبتا جدید و کاهش مصرف آب عنوان نمود.

مسئول زراعت شهرستان یکی از عوامل محدود کننده کشت ذرت را نیاز آبی بالای این محصول عنوان نمود و خاطر نشان کرد: به کشاورزان ذرت کار شهرستان توصیه می کنیم به منظور کاهش آب مصرفی در این محصول از کشت مستقیم و اجرای سیستم های آبیاری قطره ای به روش تیپ استفاده نمایند.

وی در ادامه افزود پیش بینی می کنیم تا پایان فصل کاشت ذرت علوفه ای در سال زراعی جاری، هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیر کشت این محصول برود و در پایان فصل برداشت حدود 45 هزار تن ذرت علوفه ای از این مزارع برداشت شود.

کشت ذرت

 

ذرت علوفه ای

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25235

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *