گوجه گیلاسی بیضا روانه بازار شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: برای اولین در شهرستان بیضا در سطح 5/1 هکتار گوجه گیلاسی در فضای باز کشت شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، منصور امیریان بیان کرد برداشت گوجه گیلاسی از سطح 5/1 هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه آغاز و پیش بینی می شود 180 تن گوجه برداشت و روانه بازارهای استان و استان های دیگر بویژه استان تهران شود.

میانگین عملکرد تولید گوجه فرنگی در شهرستان 55 تن در هر هکتار می باشد که تولید گوجه فرنگی رقم چری 120 تن در هکتار و بالاتر از میانگین شهرستان است.

گوجهفرنگیهای گیلاسی، بر روی گیاهان قوی رشد میکند و معمولا باردهی بالایی دارد. نشاء گوجه رقم چری در بیضا در فروردین ماه کشت و از نیمه تیرماه تا پایان آبان ماه می توان 3 چین برداشت کرد.

امیریان گفت: در سال زراعی جاری با توجه به مراقبت های به‌زراعی در مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت ، استفاده از ارقام اصلاح شده ، استفاده از روش آبیاری نواری(تیپ) در راستای افزایش بهره وری آب و صرفه جویی، کنترل تلفیقی در مبارزه با آفات و بیماری ها ، آموزش های خوب جهادکشاورزی شهرستان بیضا ،شاهد افزایش این محصول در واحد سطح خواهیم بود.

گوجه گیلاسی یا چری در بازار دارای تقاضای بالا به علت مصارف متنوع ناشی از ابعاد کوچک خود است. عمده فروشان گوجه چری در بازار همواره جوابگوی نیاز صادر کنندگان و شرکت های تولید مواد غذایی به این محصول می باشند.

گوجه گیلاسی با دارا بودن مواد مغذی و آنتی اکسیدان هایی از جمله ویتامین c و لیکوپن زیاد در گوجه چری باعث سلامت پوست و مو، کاهش خطر ابتلا به سرطان، تقویت استخوان بندی و کمک به سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26790

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *