کاشت گیاه دارویی مورینگا برای نخستین بار در گلخانه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از از کشت گیاه دارویی مورینگا در سطح 2500 مترمربع برای نخستین بار ، در گلخانه خبر داد و گفت این محصول دارای گواهی ICM و محصول سالم می باشد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، منصور امیریان بیان کرد:

این گیاه در نواحی خشک و نیمه خشک سازگار و در برابر شرایط کم آبی مقاومت خوبی دارد ، این گیاه علاوه بر ارزش های حفاظتی آب و خاک نقش بسزایی در تامین علوفه دام و مصارف دارویی و صنعتی دارد.

وی افزود گیاه دارویی مورینگا بیشتر در فضای باز کشت می شود و برای اولین بار در شهرستان بیضا در گلخانه کشت شده است. در سال اول 500کیلو برگ خشک از این گلخانه برداشت شد که بسته بندی و روانه بازارهای داخلی شد.

امیریان گفت: برداشت اقتصادی این گیاه از سال دوم شروع می شود. هر سال دو بار و در هر چین، بطور متوسط بیش از 1000 کیلو برگ خشک برداشت میشود. سه محصول تولیدی گیاه دارویی مورینگا شامل: برگ(پودر)، شاخه(میوه)، بذر ها(روغن) است، با توسعه کشت این گیاه و فراهم کردن صنایع بسته بندی و فرآوری گیاه مورینگا نقش مهمی در اشتغالزایی و صادرات دارد.

مورینگا درخت بومی شمال هندوستان است که در ایران بنام گز روغنی شناخته می شود و به درخت معجزه نیز معروف است.

گفتنی است؛ از خواص مورینگا می توان به درمان سرطان ، کاهش وزن ، دیابت، ضد باکتری، کمک به تقویت مغز ، سوزاننده چربی و سلامت استخوان و … اشاره کرد.

                             

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26791

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *