ترسیم بیش از 18 هزار قطعه در سامانه سیاک سپیدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان از اجرای طرح سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی (سیاک) خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون محدوده مکانی 25 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان ترسیم و در سامانه سیاک بر روی تصاویر هوایی جانمایی شده است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، مهدی نصیری اظهار کرد: در راستای توسعه دولت الکترونیک و مدیریت هوشمند بخش کشاورزی، مدیران پهنه این شهرستان با کسب آموزش های فنی-تخصصی در زمینه اجرای این طرح، به ترسیم محدوده قطعات زراعی و باغی در پایگاه اطلاعات مکانی وزارت جهاد کشاورزی اشتغال دارند.

وی با بیان اینکه ترسیم محدوده بیش از 70 درصد از اراضی کشاورزی این شهرستان، در جایگاه اول استان، به اتمام رسیده است، تصریح کرد: ثبت اطلاعات توصیفی از جمله اطلاعات عمومی بهره بردار، زمینه فعالیت، نوع کشت و سطح زیر کشت، با شناسایی و احراز هویت بهره بردار یا مالک قطعات ترسیمی، انجام خواهد شد.

نصیری تأکید کرد: این طرح با هدف هوشمند سازی و افزایش بهره وری در بخش کشاورزی و با سه رویکرد علمی و فنی؛ جمع آوری و سنجش داده ها، تحلیل و آنالیز داده ها و در نهایت ذخیره و اشتراک گذاری داده ها، راه اندازی شده است.

وی افزود: تحقق این طرح دستاورد هایی از جمله؛ امکان رقومی سازی و تهیه نقشه اراضی کشاورزی، شفافیت در آمار، مقابله مؤثر و به هنگام با مخاطرات و حوادث غیر مترقبه، برنامه ریزی و مدیریت هوشمند کشت محصولات زراعی و باغی، سازگاری با چالش های تغییر اقلیم و ایجاد امنیت غذایی مبتنی بر آمایش کشاورزی هوشمند را به ارمغان خواهد آورد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26794

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *