تولید سالانه نزدیک به هفت میلیون شاخه گل در سپیدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان از تولید گل های شاخه بریده و زینتی از گلخانه های تولید گل در این شهرستان خبر داد و گفت: سالانه قریب به هفت میلیون شاخه گل در این گلخانه ها تولید می شود.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، مهدی نصیری تصریح کرد: کار برداشت این گل ها در سطح هفت هکتار، در طول سال استمرار دارد.

وی با بیان اینکه عمده ارقام گل های رز شاخه بریده تولیدی در این شهرستان از ارقام هلندی، سامورایی، لب صورتی، آنجلینا، زرد وآوالانچ می باشد، اظهار کرد: این ارقام به دلیل ماندگاری، سایز غنچه درشت و طول شاخه گل بلندی که دارند، از کیفیت مطلوبی برخوردارند و توسط 15 واحد گلخانه تولید و روانه بازارهای فروش می شوند.

نصیری تأکید کرد: علاوه بر تولید انواع گل های شاخه بریده رز در این شهرستان، یک واحد گلخانه گل شاخه بریده زینتی در سطح 8000 متر مربع در روستای رودبال از توابع بخش همایجان این شهرستان به تولید سالانه 120 هزار شاخه گل عروس و 75 هزار شاخه گل لیسیانتوس اشتغال دارد که یکی از دو واحد تولیدی این نوع گلهای زینتی در سطح استان فارس است.

به گفته وی، کشت در تمامی این گلخانه ها به روش هیدروپونیک است و عمده این گلخانه ها در بخش همایجان این شهرستان تجمع یافته و زمینه اشتغال بیش از 70 نفر نیرو را فراهم آورده اند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26796

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *