توسعه گلخانه های شهرستان آباده با جذب سرمایه گذار

مدیر جهاد کشاورزی گفت : از سرمایه گذاری برای ایجاد و توسعه گلخانه در شهرستان استقبال می کنیم . به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آباده ، مهدی امینی اظهار کرد : بهره برداران می توانند در فضاهای کوچک نیز نسبت به راه اندازی گلخانه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه گلخانه‌هاضمن اصلاح الگوی کشت، فرصتی مناسب برای اشتغالزایی در روستاها و زمینه خوبی برای تولید محصولات کشاورزی مختلف است، افزود: هم اینک در بیشتر کشورها به ایجاد گلخانه های کوچک اهمیت داده می شود که این امر باعث افزایش تولیدات بخش کشاورزی خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح نمود : گلخانه‌ها امکان افزایش تولید و کیفیت محصولات و درآمدزایی بیشتر را فراهم می‌کند و از فضای حداقلی امکان برداشت مناسب محصول را ممکن می‌سازد .

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آباده  اظهار کرد: با توجه به خشکسالی و کاهش بارندگی هم اینک چاره ای جز تولید در فضاهای کنترل شده نداریم و ایجاد گلخانه ها می توانند در شرایط کم آبی، سرما و خشکی به تولید کمک کنند.

وی با بیان اینکه گاهی مشاهده می شود کشاورزان برای کشت و کار امید خود را بعضا از دست داده اند افزود: ایجاد گلخانه می تواند امید را به آنان برگرداند چرا که محیط بسته قابل کنترل است و آن را از ریسک پذری خارج می کند و به حداقل می رساند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آباده با اشاره به اهمیت کشت گلخانه ای و کاهش آب مصرفی گفت: راندمان میزان مصرف آب در تولید گلخانه ای ۹۰درصد است که به شدت مصرف آب را کاهش داده و نسبت به دیگر انواع کشت به ۱۰درصد آب نیاز دارد.

این مقام مسئول تصریح نمود: میزان عملکرد تولید محصولات گلخانه ای نیز تقریبا ۱۰برابر کشت در فضای باز است و از سویی تولیدات گلخانه ای مورد پسند بازارهای صادراتی است و بر این اساس کاملا تخصصی است، هم اینک محصول فلفل دلمه شهرستان به روسیه صادر می شود.

وی افزایش بهره وری منابع و عوامل تولید کشاورزی به ویژه آب، افزایش کمی و کیفی تولیدات گلخانه ای، افزایش صادرات محصولات گلخانه ای و ایجاد اشتغال پایدار را دیگر اهداف گسترش گلخانه ها عنوان کرد.

شهرستان آباده در حال حاضر بیش از10هکتار گلخانه دارد و ایجاد روستای گلخانه ای علی آبادو شهرک گلخانه ای به وسعت 23 هکتار در دستور کار این مدیریت قرار دارد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=20805

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *