برداشت آلوئه ورا در فیروزآباد آغاز شد

_آلوئه_ورا_در_فیروزآباد_آغاز_شد.jpg

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد از آغاز برداشت آلوئه ورا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی فیروزآباد، سید کاظم موسوی گفت: از سال گذشته سه هزار مترمربع گلخانه در بخش میمند به کشت آلوئه ورا اختصاص یافته است که پیش بینی می‌شود از این سطح سالانه بیش از 70 تن آلوئه ورا برداشت شود.

وی افزود:گیاه آلوئه ورا با عمر اقتصادی 5 سال از طریق پاجوش تکثیر می یابد و در شرایط گلخانه تا 4 مرحله برداشت صورت می پذیرد.

موسوی تصریح کرد: عمده مصارف فراوری شده این گیاه پُرثمر بصورت نوشیدنی، ژله، کمپوت و مصارف آرایشی بهداشتی است و این گیاه پس از برداشت جهت فراوری به کارخانه های داخل و خارج از استان ارسال می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: گياه آلوئه ورا به علت داشتن خواص ضد ميكروبی برای درمان بسياری از زخم‌ها، سوختگی‌ها، اگزما، تاول، گزيدگی زنبور و نيش حشرات، بريدگی، كوفتگی، آفتاب سوختگی و آكنه، درمان يبوست، آسم، سوء هاضمه، صرع و تصفيه خون موثر است.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد اضافه کرد: اگرچه گیاه آلوئه ورا با مناطق گرم و مرطوب سازگار است، اما در مناطق مختلف ايران كشت می ‌شود و یک گیاه آبدار دارای برگ‌هایی بلند، ضخیم و گوشتی می باشد که ارتفاع آن ۶۰ تا ۱۰۰ سانتی متر رشد می‌کند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=12977

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *