پیام تسلیت مهدی نصیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را حماسه پیروزی خون بر شمشیر و تقابل حق بر علیه باطل دانست و گفت: با عنایت به کتاب بزرگ آسمانی، قرآن کریم، انسان به این مرحله از ادراک می رسد که اجر رسالت پیامبر، دوستی خاندان اوست.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان، مهدی نصیری اظهار کرد: با فرا رسیدن ایام محرم و در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای واقعه کربلا این مدیریت امسال نیز کما فی السابق به برگزاری مراسم قرائت زیارت عاشورا و آیین عزاداری و نوحه خوانی سرور و سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین، پرداخته است و از آنجا که در دین اسلام علم و ایمان جدایی ناپذیرند، این آیین با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، در جهت پیشگیری از ابتلای کارکنان این مجوعه به کرونا ویروس منحوس، صورت پذیرفت.

وی، درآستانه ورود به تاسوعا و عاشورای حسینی و به مناسبت گرامیداشت این ایام، تأکید کرد: روز نهم و دهم محرم الحرام، یاد آور واقعه شهادت امام سوم شیعیان، ابا عبدالله الحسین (ع) و 72 تن از یاران این امام شهید در صحرای کربلا می باشد که در فرهنگ دینی شیعیان جایگاه روحانی و مذهبی سزاواری داشته و دارد و مسلمانان در این ایام به سوگواری و عزاداری بر این واقعه و نبرد نابرابر می پردازند.

این مقام مسئول، با ارسال پیامی به شرح ذیل، تاسوعا و عاشورای حسینی را به عزاداران آن حضرت تسلیت و تعزیت گفت:

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ»

نهضت عاشورا والاترین صفات و ارزش های انسانی، همچون شکیبایی، ایثار، جوانمردی، وفاداری، عزت، آزادگی و بصیرت را متجلی می سازد و این نهضت، سر چشمه و منبع عظیم درس آموزی، عبرت اندوزی و خود سازی است. فراموش نکنیم که حماسه کربلا حماسه ای بس سترگ و نشأت گرفته از اندیشه های الهی و روحانی بزرگ مردانی چون امام حسین (ع) و یاران باوفایش است که هیچ گاه در مخیله انسان مادی نخواهد گنجید. مطالعه حوادث منجر به واقعه جانسوز عاشورا، آموختن درس شجاعت و دینداری از مولا حسین (ع) و شناخت مصادیق حق و باطل و تکلیفی است برای شیعیان در هر عصر و زمان. امام حسین علیه السلام، چراغ هدایت و کشتی نجات است و یقیناً ماه محرم، ماه عزای حسینی و یادآور نهضت عاشورا و احیای امر به معروف و نهی از منکراست، محرم ماه فداکاری و گذشت و ماهی است که باید از آن درس آزادگی آموخت. اینجانب فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و شهادت مظلومانه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و شهدای واقعه کربلا را به مؤمنان و ارادتمندان خاندان امامت و ولایت، تسلیت عرض می کنم و امیدوارم، ادامه دهنده واقعی نهضت حسینی بوده و باشیم و از درگاه باریتعالی خواستارم که زیارت حضرت سید الشهداء را در دنیا و شفاعت آن امام شهید را در آخرت نصیب همه شیفتگان و دلدانگان حضرتش گرداند.

مهدی نصیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26804

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *