کشت کنجد با افزایش پنج درصدی در شهرستان رستم

5369954 557 

     

مسئول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رستم گفت: کاشت زراعت کنجد در سطح ۸۵ هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان انجام گرفت

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رستم، جمشید کریمی ولد با بیان این مطلب که سطح زیر کشت این محصول نسبت به سال گذشته با افزایش پنج درصدی و از اواسط تیرماه و تا نیمه مردادماه صورت گرفته است، افزود: انتظار می رود ۸۵ تن کنجد از این مزارع برداشت شود.

وی به عملیات کاشت زراعت کنجد به صورت خاک ورزی و نیمه خاک ورزی که نقش مهمی در جلوگیری از فرمایش و حفظ رطوبت خاک دارد اشاره نمود و بیان کرد: رقم کشت کنجد در شهرستان رستم بیشتر از نوع محلی که از دانه های این محصول بیشتر برای تولید روغن استفاده می شود.

کریمی ولد مقاوم بودن کنجد به خشکی و گرما را یکی از عوامل مهم توسعه کشت تابستان این محصول در مناطق خشک و نیمه خشک یادآور شد و تصریح کرد: مهمترین مزیت های کشت این محصول نیاز کم آبی با دوره رشد کوتاه در تناوب با غلات و جایگزین مناسب برای محصولات با نیاز آبی بالا مثل برنج و ذرت می باشد.

مسئول تولیدات گیاهی این مدیریت عدم کارگاه های فرآوری در این شهرستان و خام فروشی این محصول را یکی از مشکلات اصلی بخش کشاورزی برشمرد و در پایان گفت: در صورت ایجاد زنجیره های تولید می توان به اقتصاد کشاورزان و اشتغال زایی این شهرستان کمک شایانی نمود.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25955

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *