اولین قرارگاه حفاظت از اراضی زراعی در شیراز

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: برای اولین بار در کشور “قرارگاه حفاظت از اراضی زراعی و باغی” در این شهرستان مستقر می شود.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ، ذبیح الله سیروسی با بیان اینکه هشت “قرارگاه حفاظت از اراضی زراعی” در محدوده اراضی تحت پوشش شهرستان شیراز مستقر می شود، ابراز کرد: 

با عنایت به توسعه ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغها در سطح شهرستان و نگاه سودجویان و دلالان برای تخریب، تفکیک، قطعه بندی و تغییر کاربری غیرمجاز کارشناسان امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز پیشنهاد ایجاد قرارگاه های عملیاتی به تعداد ۸ مورد در سطح شهرستان دادند. 

وی همچنین افزود :مناطقی که بیشترین تغییر کاربری در آنها اتفاق می‌افتد به منظور استقرار قرارگاه های مذکور مکان یابی و جانمایی شده است.

وی تصریح کرد: 

 با موافقت سازمان جهاد کشاورزی استان و مقامات دستگاه قضا با هدف سرعت دادن در زمینه شناسایی و برخورد با متخلفین و سودجویان حوزه زمین برای اولین بار در کشور اقدامات لازم جهت ایجاد قرارگاه عملیاتی حفاظت اراضی کشاورزی در شیراز پایه ریزی و مقرر گردید در چند روز آینده با حضور مقامات اجرایی و قضایی استان افتتاح گردد. 

سیروسی اظهار کرد: پایش ۴۰هزار از عرصه های کشاورزی و ۹۰ هزار هکتار از عرصه های ملی و محیط زیست زیر نظر این مجموعه قرار می گیرد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : در قرارگاه مذکور یک دستگاه خودرو گشت یک دستگاه لودر برای برخورد فوری با ساخت و سازها و دو نفر نیرو مستقر می شود.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: استفاده از فناوری‌های نوین در “قرارگاه حفاظت از اراضی زراعی” گام بعدی برای شناسایی تخلفات صورت گرفته است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=13558

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *